המועד להגשת ההצעות למכרז הרכבת הקלה בת"א נדחה בפעם החמישית לאמצע פברואר. ועדת המכרזים בראשות סגן החשב הכללי, חגי מילר ונציגי נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) היו"ר, בני וקנין, והמנכ"ל ישי דותן נעתרו לבקשת שלוש המתמודדות. שתיים מבין השלוש הודיעו כי לא יצליחו להגיש את ההצעות בלוח הזמנים הקבוע, עד ה-20 בדצמבר.
ועדת המכרזים הסכימה לדחייה לאחר התחייבות של כל אחת מהקבוצות להגיש את ההצעה במועד. דחייה זו היא בניגוד מוחלט לדברים שאמרו לפני מספר חודשים החשב הכללי, ירון זליכה, ויו"ר נ.ת.ע בני וקנין, שלא תהיינה דחיות נוספת במועד להגשת ההצעות.
בוועדת המכרזים מציינים כי מדובר בדחייה קצרה יחסית של חודשיים, אשר מבטיחה שיתקבלו שלוש הצעות, כך שהתועלת מדחיית המועד גדולה מהתעקשות על לוחות הזמנים.
המועד המקורי להגשת ההצעות למכרז הרכבת הקלה בת"א - הקו האדום, נקבע לאוגוסט 2004, מועד זה נדחה לנובמבר 2004, נדחה למארס 2005, יולי 2005, לדצמבר 2005, ושוב לפברואר 2006.
כיום מתמודדות שלוש קבוצות על מכרז ה-BOT להקמה ותפעול של הרכבת הקלה: קבוצת MTS - שותפות בין אפריקה ישראל, אגד, סימנס, חברת CCECC מסין וחברת התשתית מפורטוגל SOARES DA COSTA; הקבוצה השנייה קבוצת מטרורייל - שותפות בין שיכון ובינוי, אשטרום, אלסטום, קונקס, זובלין מגרמניה וינסי מצרפת; הקבוצה השלישית קבוצת ספידן - שותפות בין שפיר הנדסה, תה"ל, קרדן, אביב, BVG מגרמניה, פיבי מארה"ב, ובומברדייה.
הקבוצות מתמודדות על גובה מענק ההקמה שאמורה לשלם המדינה בתום הזיכיון. ההערכות הן, כי גובה המענק יהיה בשיעור של למעלה מ-90%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.