בעקבות התנגדות מזוז: מינויי השרים החדשים בממשלת שרון נדחו ל-8 בדצמבר

שרון התכוון למנות בין היתר את זאב בוים ורוני בר-און ממפלגת "קדימה" לשרים במקום שרי העבודה שהתפטרו בשבוע שעבר

המהלך של ראש הממשלה, אריאל שרון, למנות במהירות שרים חדשים בממשלתו, לא יצא היום (א') אל הפועל.

שרון התכוון למנות, בין היתר, את זאב בוים ורוני בר-און מ"קדימה" לשרים במקום שרי העבודה שהתפטרו בשבוע שעבר. בליכוד מיהרו להבהיר, כי מגיע גם להם לקבל את תיקי שרי העבודה וטענו, כי סיעת הליכוד, שהיא הגדולה ביותר בכנסת, זכאית לקבל תיקים נוספים, לפני סיעתו החדשה של שרון, המונה כשלישי מפורשי הליכוד.

בסופו של דבר, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, חסם את המהלך, בטענה שמדובר במהלך לא חוקי.

בעקבות התנגדותו של מזוז, המהלך של מינוי השרים וחלוקת התיקים, נדחה ל-8 בדצמבר, ליום בו ממשלת ישראל תהפוך לממשלת מעבר, ואז יוכל ראש הממשלה למנות שרים ללא אישור הכנסת.

מהיום רוה"מ אריאל שרון מחזיק ב-7 משרדי ממשלה נוספים: פנים, איכות סביבה, מדע וטכנולוגיה, תשתיות, שיכון, תקשורת ופיתוח הנגב. בנוסף, הממשלה אישרה היום את מינוייה מחדש של רוחמה אברהם לסגנית שר הפנים. עוד הוחלט לשנות את שמו של משרד המשנה לרוה"מ (שהיה בשליטת שמעון פרס) למשרד לפיתוח הנגב והגליל. פירוק משרד המשנה לרוה"מ יצטרך החלטת ממשלה וכנסת. לפיכך, המנכ"לית אפרת דובדבני תישאר בתפקידה, ותמשיך להוביל את המשרד החדש.

המשרד החדש ימשיך לטפל בשני נושאים שהיו באחריותו של פרס, פיתוח הנגב והגליל והפיתוח הכלכלי אל מול הפלשתינים. המשרד החדש קיבל גם לאחריותו של הביצוע של תוכנית הנגב 2015.