בניגוד להנחיית היועמ"ש מזוז: שרון מקיים כנסים מפלגתיים בלשכתו ובמעונו הרשמי

ביום חמישי שעבר כינס שרון את חברי מפלגת "קדימה" בבניין משרד ראש הממשלה בת"א; אמש הוא כינס ראשי רשויות במעונו הרשמי

ראש הממשלה, אריאל שרון, עובר לכאורה על הנחיות היועץ המשפטי לממשלה. כך עולה מבדיקת "גלובס". ביום חמישי שעבר כינס שרון את חברי מפלגתו "קדימה" בבניין משרד ראש הממשלה בתל-אביב. שלשום (ג') הוא כינס ראשי רשויות במעונו הרשמי.

בשבוע שעבר דיווחה התקשורת, כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שיגר מכתב ליועצת המשפטית של משרד הביטחון, עו"ד צביה גרוס, בו ביקש ממנה להבהיר לשר שאול מופז ולאנשי לשכתו, כי אין להשתמש במשאבים הכספיים של המשרד לצורך פעילות מפלגתית.

"ההבחנה בין פעילותו של נבחר הציבור במסגרת תפקידו ובין פעילותו הפוליטית", נאמר במכתב, "נגזרת מחובתו של נבחר הציבור לפעול, במסגרת תפקידו, לטובת הציבור כולו. בנוסף, מתחייבת אבחנה זו על מנת למנוע מראית עין, לפיה נבחר הציבור עושה שימוש במשאבי ציבור לקידום ענייניו האישיים".

ואולם, גם "תזכורת" זו לא מנעה את כינוס סיעת קדימה באכסניה ממלכתית, כאמור: משרד ראש הממשלה בקריה בת"א.

הנחיית היועץ בנושא "פעילות מפלגתית המתבצעת מלשכות שרים" אינה חדשה. היא נכתבה לראשונה בשנת 1997 ועודכנה לפני שנתיים וחצי. ההנחיה אוסרת על שר לזמן כנס של חברי המפלגה ע"י שליחת מכתבים מהמשרד הממשלתי, "כשהם שהכנס עצמו לא ייערך במשרד".

עוד קובעת ההנחיה, כי "מדובר בפעילות מתוכננת, ידועה מראש ורבת היקף, והזירה המתאימה לפעילות זו היא הכנסת, משרדי המפלגה או כל מקום אחר בדומה לכך, שמחוץ למשרד".

"גלובס" ביקש את חוות דעתו של מזוז על כינוס סיעת קדימה. היועץ לא התייחס בתשובתו ישירות לכינוס, והסתפק בציון מכתב ששיגר עוזרו הראשי, עו"ד אליעד וינשל, הפעם לח"כ גלעד ארדן (ליכוד), בתשובה לפנייתו בעניין שר אחר, אהוד אולמרט.

בתשובה נאמר, בין היתר: "בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה נקבע הכלל, לפיו אין לבצע פעילות מפלגתית בתוך לשכת השר, וזאת למעט פעולה אקראית ומזדמנת דוגמת פגישה אישית בנושא מפלגתי. לפיכך, אין לקיים כנסים פוליטיים במשרדי הממשלה".

בלשכתו של שרון לא מתרגשים מהדברים. תגובת הלשכה: "לכל אורך הקדנציה, ישיבות סיעה היו מתכנסות מעת לעת במשרד ראש הממשלה. הנושא התחדד באחרונה, לאחר שהכנסת טרם מצאה חדר ראוי לישיבות סיעת קדימה".

אמש קיים שרון במעונו הרשמי בירושלים מפגן כוח, בדמות כינוס כ-70 ראשי רשויות ומועצות מקומיות. כמה ח"כים מהליכוד נזעקו, ופנו למזוז בטענה שמדובר בשימוש במתקני המדינה לצורך פעילות מפלגתית. הם טרם נענו.