השופט בדימוס ורדי זיילר יעמוד בראש ועדת הבדיקה של פרשת האחים פריניאן

חברים נוספים בוועדה: פרקליטת מחוז המרכז לשעבר, עו"ד נורית שניט, וניצב בדימוס עוזי ברגר, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה

השופט בדימוס ורדי זיילר, שהיה נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, יעמוד בראש ועדת הבדיקה לאירועי פרשת האחים פריניאן. שרת המשפטים, ציפי לבני, והשר לביטחון פנים, גדעון עזרא, חתמו היום (ה') על כתב המינוי של הוועדה, שחבריה האחרים הם פרקליטת מחוז המרכז לשעבר, עו"ד נורית שניט, וניצב בדימוס עוזי ברגר, שהיה ראש אגף החקירות במשטרה.

על הקמת הוועדה הוחלט בדיון שנערך בלשכת היועץ מזוז, בו השתתפו בכירי המשטרה, המשרד לביטחון פנים והפרקליטות. בזמנו סוכם, כי הוועדה תחל את עבודתה בכפוף להתפתחויות בחקירה בעניינם של האחים פריניאן.

כתב המינוי מסמיך את חברי הוועדה לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה השונים בטיפול באירועים ובחקירות הנוגעים לאחים פריניאן, החל מרצח פנחס בוחבוט ב-99' ועד לרצח שוטר היס"מ לשעבר, צחי בן-אור, בשנה שעברה, וכן את טיפול גורמי הפרקליטות בנושא הסכם עד המדינה עם בן-אור.

הוועדה מוסמכת לבחון גם היבטים נוספים הנוגעים לפרשה, או אירועים החורגים מעבר לטווח הזמנים האמור, תוך מתן תשומת הלב הנדרשת לצורך להימנע ככל הניתן מפגיעה בהליכי החקירה והמשפט התלוי ועומד בפרשה.

כפי שאישרה הממשלה, לוועדה יוענקו סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית והיא תהיה מוסמכת לזמן עדים, לגבות עדויות ולדרוש מסמכים ולנקוט סנקציות נגד המסרבים להעיד. הוועדה התבקשה לסיים את עבודתה עד לסוף חודש יוני, ונראה שלפחות חלק מהדיונים יתקיימו בדלתיים סגורות, כדי שלא לחשוף חומרי מודיעין וחקירה, וכן שיטות הפעלה ודרכי עבודה של המשטרה.