מועדון הזום: אוצר מפעלי ים חתמה עימנו על חוזה - על אף שידעה שאינה יכולה להוציא רישיון לעסקים בנמל

עתר לבג"ץ בבקשה להורות למשטרה שלא לסגור את תיק החקירה כנגד בעלת השטח, חברת אוצר מפעלי ים

מועדון הזום בנמל הישן של ת"א עתר לבג"ץ בבקשה להורות למשטרה שלא לסגור את תיק החקירה כנגד בעלת השטח, חברת אוצר מפעלי ים.

לטענת הזום, החברה חתמה עם המועדון על חוזה בשעה שידעה שכלל איננה יכולה להוציא רישיון לעסקים בנמל.

מועדון הזום מוחזקת על-ידי חברת ש.א.י מועדונים ומנהלה רוברט שצן. חברת אוצר מפעלי-ים היא חברה עירונית ממשלתית כאשר המדינה והעירייה מחזיקות ב-83% ממניותיה. מאז 1936 מנהלת החברה את שטח נמל ת"א הישן. ב-1996 פרסמה החברה מכרז לקבלת הצעות לפיתוח והפעלת האיזור למטרת בילוי ועינוגים.

ב-1997 נחתם חוזה בין הזום לבין החברה אשר אפשר לזום להקים ולהפעיל את אולם האירועים. על-פי ההסכם חויב הזום לשפץ את המבנה במהלך המו"מ לקראת חתימה על חוזה הצהירה החברה, כי איזור הנמל מיועד לבילויים ועל פי החוזה חויב הזום לקבל כל רישיון אישור והיתר הנדרשים על פי החוק ובכלל זה רישיון עסק.

הזום טוען, כי החברה ידעה היטב כי במשך עשרות השנים שבה היא מחזיקה בנמל ומנהלת אותו, לא הוצע רישיון עסק לעסקים בתחום הצפוני של הנמל. למרות זאת, לא נמנעה החברה מלפרסם מכרז להפעלת עסק ולהשכיר את האיזור ולא גילתה בדבר חוסר האפשרות להשיג רישיון עסק.

הזום אומר, כי בעשור האחרון הוגשו נגד יו"ר החברה ונגד מנכ"לה תלונות במשטרה על אי-סדרים חמורים. בהמשך העתירה מציין הזום, כי החברה הגישה נגד העותרת תביעות פינוי בשל הפרת חוזה וטענה, כי הזום לא שילם את דמי השכירות שעליו היה לשלם.

ביוני 2004, נטען בעתירה, פלשו עובדי החברה לשטח הזום ובאמצעות טרקטורים ומתקנים נוספים השמידו את כל המתקנים של הזום שהיו בשטח הפתוח ובסוף "עבודות ההרס" חרשו עובדי החברה את השטח כשדה פתוח. בשל כך ובשל מעשים אחרים הוגשו תלונות למשטרה אך המשטרה הודיעה, כי החליטה שלא להוסיף ולחקור או להעמיד לדין את החברה ומנהליה. (בג"ץ 11071/05).