מצעד השינויים והפורשים בפוליטיקה הישראלית נמשך: יוסי שריד פרש מן החיים הפרלמנטרים

שריד אמר כי הכנסת הנוכחית היא הגרועה שהייתה, וכי יש בה "הרבה תפוחים רקובים מכל כנסת אחרת. יש יותר מדי אנשים מהכנסת שעברו ויעברו אולי בתחנת משטרה"

חבר הכנסת, יוסי שריד (מרצ-יחד), הודיע באופן רשמי על פרישתו מן החיים הפוליטיים, במסיבת עיתונאים שערך היום (שישי).

שריד אמר כי הכנסת הנוכחית היא הגרועה שהייתה, וכי יש בה "הרבה תפוחים רקובים מכל כנסת אחרת. יש יותר מדי אנשים מהכנסת שעברו ויעברו אולי בתחנת משטרה". שריד הוסיף כי המושחת מכולם, בפוליטיקה הישראלית, הוא ראש הממשלה, אריאל שרון.

שריד אמר כי החליט לפרוש מן הכנסת, לאחר 32 שנים, לאחר שניתח את המפה הפוליטית, והבין כי אין לו סיכוי להיות שר חינוך, שר משפטים, או שר לביטחון פנים. הוא ציין כי ימשיך ללמד בבית ספר בשדרות, ולכתוב. הוא אמר עוד, כי קולו מובטח למרצ בבחירות הקרובות, וכי אם יתבקש לסייע למפלגה במערכת הבחירות, יעשה כן.

חבר הכנסת רומן ברנפמן (מרצ-יחד) אמר על פרישת חברו לסיעה כי "פרישה של פוליטיקאי כשרוני, הגון ומקצועי כמו שריד, היא תעודת עניות לפוליטיקה הישראלית".

גם ח"כ רן כהן מצר על פרישת חברו למפלגה. כהן הוסיף כי שמח להימנות על אלה שלשונו של שריד לא הצליפה בהם. "חבל שיוסי לא ייקח חלק במאבק המורכב אליו צועד השמאל הישראלי בבחירות הקרובות" הוסיף כהן.

ח"כ אופיר פז-פינס (העבודה) אמר על שריד כי ראה בו דוגמא ומופת להתנהלותו האישית. פינס הוסיף כי "הכנסת תחסר את שריד שהינו איש עקרונות שפיו וליבו שווים, ולשונו חדה כתער. שריד מעולם לא שכח כי נבחר כדי לשרת את שולחיו, ולא את עצמו".

את דרכו הפרלמנטרית התחיל שריד בכנסת השמינית, כח"כ מטעם המערך, וחבר בוועדת הכנסת, ובוועדת החינוך, התרבות והספורט, ומאז הכנסת התשיעית ואילך, חבר באופן קבוע בוועדת החוץ והביטחון. בכנסת ה- 14 היה גם חבר בוועדת העליה והקליטה. בכנסת ה- 11 עזב את המערך, וחבר לשולמית אלוני, במפלגת רצ. מן הכנסת ה- 12 ואילך, היה שריד ח"כ מטעם מרצ. כשר, כיהן שריד פעמים: כשר לאיכות הסביבה בממשלת יצחק רבין, ושר החינוך בממשלתו של אהוד ברק.