אירופה המשיכה להינות מהרוח הגבית של העלאת הריבית; המדדים ברמות שיא שנתיות

מדד הקאק הצרפתי הגיע לרמות בהן ביקר לאחרונה רק לפני שלוש שנים * מניות המינרלים והטכנולוגיה הובילו את העליות

מניות המינרלים וחברות הטכנולוגיה היו בין המובילות שמשכו את בורסות אירופה לסיום חיובי של שבוע המסחר כשהבורסות השונות מגיעות לרמות שיא שנתיות.

מדד הדאקס הגרמני עלה 0.8% ל-5,307 נקודות, הקאק הצרפתי הוסיף 0.8% ל-4,662 נקודות - רמת שיא של שלוש שנים, והפוטסי הבריטי טיפס 0.8% ל-5,528 נקודות.

בזירת המטבעות הזרים, האירו נחלש 0.4% לרמה של 1.1695 דולר לאחר פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב שהצביעו על עלייה של 215 אלף משרות בנובמבר.

מניית אדקו, חברת יישום כ"א מובילה, רשמה עלייה של 1.1% לאחר פרסום הנתונים.

המניות ברחבי היבשת המשיכו במומנטום החיובי מהמסחר אתמול בעקבות העלאת הריבית בגוש האירו לרמה של 2.25%, העלאת הריבית הראשונה בשנתיים האחרונות של הבנק המרכזי באירופה.

מניות המינרלים רשמו היום עליות שערים. בין המניות הבולטות הייתה מניית ריו טינטו שהוסיפה 2.9%. גם במגזר הטכנולוגיות נרשמו היום עליות כשנוקיה טיפסה 2.6%.

מניית בנק המשכנתאות A&L עלתה 2.7% לאחר שהודיעה כי הרווח התפעולי שלה מעסקי הליבה צפוי לעלות על התחזית הממוצעת בשוק, שעומדת על 506 מיליון פאונד.

עוד במגזר הפיננסים, חברת ביטוחי המשנה, מינכן רה, הוסיפה 2.8% לאחר השמועות לגבי כך שהיא תפחית את הנתח שלה בחברת אליאנז. כמו כן, צפויה החברה להרוויח מהעלאת הריבית.

חברת הטלפוניה, וודאפון השילה 2% לאחר שקרדיט סוויס פירסט בוסטון הוריד את ההמלצה למניה ל"ניטראלי" בעקבות התחרותיות הגוברת לחברה בשווקים האירופאים.