מע"ץ תפרסם ב-2006 מכרזי פיתוח ב-2.257 מיליארד שקל, בהם הקמת מחלף עד-הלום בכניסה לאשדוד ב-324 מיליון שקל, הרחבת כביש 1 מזרח, בין מישור אדומים לכביש 90, ב-192 מיליון שקל, והרחבת כביש גהה בקטע בנימינה-פרדיס - 306 מיליון שקל.
כן יורחב כביש החוף בקטע נתניה-נעורים, בו יוסף נתיב שלישי לכל מסלול, וישוקם הכביש הקיים, ב-182 מיליון שקל. בצומת רעננה צפון יוקם מחלף ב-266 מיליון שקל. בדרום יהפוך כביש עוקף-ב"ש לדו-מסלולי ב-176 מיליון שקל.
ב-2006 חוזרת מע"ץ לפעילות בהיקף משמעותי, אחרי שלוש שנים בהן כמעט הוקפאה, בשל היערכות החברה להפיכתה לחברה ממשלתית. מע"ץ גיבשה תוכנית-חומש, שטרם אושרה בממשלה ובוועדת הכספים, להשקעת 19 מיליארד שקל ב-2006-2010, מהם 14 מיליארד שקל בהשקעות בפיתוח.
ההשקעות בפרויקטים חדשים ב-2006 הן פי 3 מההשקעות בפיתוח ב-2005. תקציב הפיתוח ב-2005 היה 796 מיליון שקל, ולא נוצל במלואו.
לדברי מנכ"ל מע"ץ, אלכס ויזניצ'ר, "התוכנית הרב-שנתית היא בסיס לפתרון יסודי של רשת הכבישים הבינעירונית. היא תהיה קשיחה ולא תינתן לשינויים, אלא שיקולים מקצועיים".
לדבריו, 2006 היא שנת המבחן של ענף התשתיות. מע"ץ תדרוש במכרזיה, מעבר להצעות כספיות, תרבות עבודה שונה. "במע"ץ עשינו סדר, ואנו דורשים מהקבלנים לעשות סדר אצלם.
"נקפיד על עבודה בלוח זמנים, באיכות ובעמידה בתקציבים", אמר. במע"ץ לא פוסלים אפשרות שחברות תשתית זרות יתמודדו במכרזים, לאור היקפיהם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.