קליר השלימה גיוס של 40 מיליון ש' בבורסה; הוגדל מ-34 מ' לאור ביקוש במכרז המוסדי

פועלת בתחומי ייצור, ייבוא ושיווק של חומרי ניקוי, ציוד למטבחים ומוצרים חד פעמיים לשוק המוסדי; רכשה השנה מיוניליוור את המותג קלין

קליר השלימה גיוס של 40 מיליון שקל בהנפקה ציבורית של אג"ח בבורסה של תל אביב. החברה, שבשליטת אלי זאנה ואלי גבריאל, תכננה במקור לגייס סכום של כ-35 מיליון שקל בהנפקה של אג"ח סטרייט וכתבי אופציה. עם זאת, לנוכח ביקושים גבוהים מצד המשקיעים המוסדיים במכרז המוסדי שערכה החברה לפני כעשרה ימים, היא הגדילה את היקף ההנפקה ל-40 מיליון שקל. את ההנפקה הובילו חברות החיתום פועלים אי.בי.אי והראל חיתום.

קליר הנפיקה למשקיעים המוסדיים אגרות חוב סטרייט בעלות משך חיים ממוצע (מח"מ) של כ-4.4 שנים ונושאות ריבית של 6.5%.

החברה פועלת בתחומי ייצור, ייבוא ושיווק מגוון רחב של חומרי ניקוי, ציוד למטבחים, מוצרי ניילון, מוצרים חד פעמיים ואחרים, לשוק המוסדי. לחברה כ-2,000 מוצרים אותם היא מספקת לכ-5,000 לקוחות והיא נחשבת לגוף המוביל בשיווק מוצרים לשוק המוסדי (צה"ל, בתי חולים, בתי מלון). קליר רכשה במאי האחרון את המותג קלין, מקונצרן יוניליבר ובכוונתה להיכנס באמצעות מותג זה לשיווק מוצריה גם בשוק הקמעונאי.

ב-2004 דיווחה קליר על הכנסות של כ-142.2 מיליון שקל ורווח נקי של כ-5.8 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2005 היא הציגה רווח של כ-5.1 מיליון שקל, על מחזור מכירות של כ-77.5 מיליון שקל.