מייסד ומנכ"ל טלדור, אשר בהרב, פורש מהחברה אחרי עשרים שנה

"לפי כמות הטלפונים שקיבלתי הבוקר, לא נראה לי שאהיה מובטל"

מנכ"ל חברת שירותי המחשוב טלדור, אשר בהרב, יפרוש מניהול החברה בעוד כחודש. את מקומו ימלא דורון ספיר (45), אשר שימש עד לאחרונה כמנכ"ל קבוצת השמירה ומנכ"ל חברת ISS.

בהרב (53) הקים את טלדור לפני כעשרים שנה והפך אותה לאחת מחברות שירותי המחשוב הגדולות בישראל, הנשענת בעיקר על לקוחות מהסקטור הציבורי. טלדור חתמה את הרבעון השלישי של השנה ברווח של 2 מיליון שקל על הכנסות של 138 מיליון שקל ואת תשעת החודשים הראשונים של השנה ברווח של 5.5 מיליון שקל על הכנסות של 394 מיליון שקל.

על פי טלדור, עלותם הכוללת של תנאי הפרישה של בהרב, בתוספת לעלות הסכם ייעוץ חדש שנחתם עמו, מסתכמות ב-1.1 מיליון שקל. בהרב מחזיק כיום ב-6% ממניותיה, ששוויין בשוק עומד על כ-7 מיליון שקל. עלות שכרו ב-2004 הסתכמה בכ-1.9 מיליון שקל.

במאי 2003 רכשה קבוצת DBSI של ברק דותן ויוסי בן שלום את השליטה בטלדור תמורת 63.3 מיליון שקל מקבוצת פולאר ודוד קוליץ. מאז שנכנסה DBSI לטלדור ביצעה הקבוצה מספר רב של רכישות של חברות בתחומי שירותי המחשוב. "הקמתי לפני את טלדור לפני עשרים שנה עם שני עובדים והכנסה שנתית של 100 אלף שקל. כיום טלדור מונה 1,500 עובדים. כיף לקום בבוקר מבלי לשאת בעול של לפרנס כל כך הרבה משפחות. הדאגה לפרנסתן הייתה תמיד עול גדול עבורי", אומר היום בהרב.

לדבריו, ההחלטה לעזוב התגבשה במהלך החודשים האחרונים: "הגעתי לשנה העשרים וזה די והותר. אני מרגיש ש'עשיתי את זה' ובעבר כבר תכננתי לפרוש פעמיים. לא בחנתי הצעות לפני שאני עוזב מכיוון שלא חשבתי שזה יהיה הוגן כלפי טלדור. אני משאיר חברה לתפארת עם לקוחות מעולים. לפי כמות הטלפונים שקיבלתי מהבוקר, לא נראה לי שאהיה מובטל". "