חיים גייר משתלט על איזור התעשייה פלמחים ב-34.5 מיליון שקל

יחזיק יחד עם הקיבוץ בכ-135 דונמים שמניבים דמי שכירות של 3.9 מיליון שקל

חברת איי.אי.אס, שבשליטת איש העסקים חיים גייר, חתמה היום על הסכם לרכישת חלק מאזור התעשייה הנמצא בסמוך לקיבוץ פלמחים, וזאת בתמורה לסכום כולל של 34.5 מיליון שקל. על-פי ההסכם תוקם חברה משותפת לאיי.אי.אס ולקיבוץ פלמחים, בה תחזיק איי.אי.אס בשיעור של 63% והקיבוץ יחזיק ביתרת המניות. מדובר בקרקעות המתפרסות על-פני 113 דונם ולחברה המשותפת שמורה האופציה לרכוש 22.3 דונמים נוספים. את הצד של קיבוץ פלמחים בעסקה הובילו יאיר קישוני ויעקב שליו.

הקרקעות שנרכשות מושכרות כיום לשוכרים שונים, ביניהם מיזם התפלת מי ים שחתום על שכירות לתקופה של 24 שנים. שיעור התפוסה בקרקעות האלה עומד על 67%, כלומר שליש מהן בשלב זה אינו מניב. גורמים המקורבים לעסקה מציינים, כי המטרה היא להביא למתחם התעשייה הממוקם במרכז הארץ חברות נוספות, מתוך מטרה להפוך אותו לאחד המובילים באזור.

עוד ציינו, כי האפ-סייד שעשוי לנבוע מהעסקה הזאת מיוחס להגדלת התפוסה בקרקעות הנרכשות, וכן מהעובדה שמחירי ההשכרה יהיו גבוהים (בעקבות עלייה של מחירי הקרקעות באזור).

כיום מניבים השטחים הנרכשים דמי שכירות בהיקף של 3.9 מיליון שקל שכ-53% מהן צמודים לדולר ו-47% מהן צמודים למדד המחירים לצרכן. מהכנסות אלה מופחתים החזרי הלוואות שקיבל הקיבוץ משוכרי המקרקעין, בסך של 650 אלף שקל בשנת 2006 כ-550 אלף שקל ב-2007 וכ-220 אלף שקל ב-2008, והם מופחתים בהדרגתיות לסך של 150 אלף שקל החל מ-2011.

שוקלים גיוס בבורסה

בנוסף, מקבלת איי.אי.אס בעסקה מספר הטבות: ההטבה הראשונה היא אופציה לרכוש מהקיבוץ את יתרת הקרקעות במתחם, שמתפרסות על פני 80 דונם, במחיר של 52-61 אלף דולר לדונם, או בסכום כולל של 4.1-4.9 מיליון דולר. עוד נמסר מגורמים המקורבים לעסקה כי איי.אי.אס תקבל אופציה לפרויקט תיירותי שמתוכנן לקום בסמוך לקיבוץ, בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים, לבניית 160 יחידות נופש.

בכוונת החברה הרוכשת לממן את העסקה במימון בנקאי ובשלב הבא, מעריכים גורמים המקורבים לעסקה, כי יתכן גיוס גם בשוק ההון לטובת המשך פיתוחו של הפרויקט. עוד ציינו הגורמים שבשונה מעסקאות נדל"ן מניב, בבן נדרשת השקעה בנכס לכל אורך חייו הרי שבמקרה הנדון מדובר בעסקת רכישת קרקעות שלא אמורה לטמון בחובה הוצאות אחזקה וטיפול שותפות.

איי.אי.אס העוסקת בייצוג חברות אלקטרוניקה בארץ, וכן משמשת כחברת אחזקות, ובאחרונה אף הקימה קרן גידור. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם מחזור הכנסות של 24.6 מיליון שקל ורווח נקי של 5 מיליון שקל. אבל מה שמעניין בדו"חותיה הכספיים של החברה הוא דווקא המאזן שלה, הכולל קופת מזומנים דשנה בהיקף של 90 מיליון שקל, הון עצמי של 100 מיליון שקל המניף מאזן של 122 מיליון שקל בלבד, וחוב פיננסי של 14 מיליון שקל בלבד. "