שיכון ובינוי תצמצם 10% מכוח האדם - 200 משרות; סולל בונה תתרכז בתשתיות

המנכ"ל, אורי שני: היעד של הקבוצה הוא להפוך את פעילותה לרווחית כבר ב-2006; הפעילות במזרח אירופה תורחב

קבוצת שיכון ובינוי החלה בביצוע מהלך לשינוי מבני וארגוני מקיף בכל תחומי פעילותה, באמצעות תוכנית התייעלות שגובשה בחודשים האחרונים בקבוצה, עם כניסתו של אורי שני לתפקידו כמנכ"ל שיכון ובינוי. אורי שני מנכ"ל שיכון ובינוי מסר היום, כי "היעד של הקבוצה הוא להפוך את פעילותה לרווחית כבר ב-2006".

במסגרת תוכנית ההתייעלות שגובשה בהנהלת הקבוצה, נבחנו ונבדקו כל אחת מהחברות הבנות ופעילויותיהן. בשלב הראשון החל תהליך של ריכוז כל תחומי השירות בהנהלת הקבוצה, במטרה לבטל כפילויות ולקצץ בעלויות מיותרות. התחומים שירוכזו כוללים את המחלקה המשפטית, מחלקת השכר, מחלקת המחשוב ועוד. סמנכ"לית חדשה מונתה למחלקת המחשוב, ובזמן הקרוב צפויים מינויים נוספים של מנהלים בכירים.

מהלך נוסף בו נוקטת הקבוצה כולל המשך צמצום כח האדם שלה בכ-10%. צמצומים אלו יבוצעו בכל הקבוצה.

בחברות הבנות החלו בנקיטת המהלכים הבאים: בשיכון עובדים קוצצו 25 משרות, ובמקביל החל תהליך לריכוז כל מערך הטיפול בלקוחות החברה במחלקת השיווק. מעתה, יטופלו הלקוחות במקום אחד. שיכון עובדים הפעילה מדיניות חדשה - "מדיניות אפס ליקויים", במסגרתה החברה מקבלת מהקבלנים הבונים עבורה בפרוייקטים שייזמה, דירות במצב מושלם וללא ליקויים.

בחברה הבת - סולל בונה, יורחב תהליך ההתייעלות שהחל לפני מספר חודשים, במסגרתו הועבר ניהול יחידת המגורים בסולל בונה לשיכון עובדים. מעתה, יחידת המגורים של סולל בונה תבנה אך ורק עבור שיכון עובדים. כמו כן, תפסיק סולל בונה את פעילותה בתחום הייזום. פעילות החברה תתמקד בעוצמותיה וביתרונותיה, ותנצל את יתרונה לגודל בהקמת פרוייקטים בתחום התשתיות בארץ; זאת תוך הקפדה על בחירת פרוייקטים גדולים ורווחיים , בלבד. בנוסף מרחיבה הקבוצה משמעותית את פעילותה בחו"ל בזרוע הקיימת באמצעות סולל בונה ארצות חוץ, ובאמצעות הרחבת היקפי הפעילות היזמית במזרח אירופה.