גם חבס פוזלת ל"עסקת ההילטונים": שוקלת הצטרפות להסכם בשיעור של כ-3%

היקפה הכולל של העסקה מוערך בכ-3.3 מיליארד שקל, כך שחלקה של חבס יעמוד על כ-100 מיליון שקל, באם שיחות המשא ומתן יבשילו לכדי עסקה

חברת חבס הודיעה היום (רביעי) כי היא בוחנת אפשרות להצטרף לעסקת רכישת המלונות בבריטניה, שבבעלות ובניהול רשת הילטון, אותה מוביל יזם הנדל"ן יגאל אהובי, וכי המשא ומתן המתנהל על ידה להצטרפות לעסקה בשיעור של כ-3%.

היקפה הכולל של העסקה מוערך בכ-3.3 מיליארד שקל, כך שחלקה של חבס יעמוד על כ-100 מיליון שקל, באם שיחות המשא ומתן יתבשלו לכדי עסקה.

נציין כי אתמול נודע שחברת אפריקה ישראל מנהלת מו"מ לרכישת 10% מ"עסקת ההילטונים". דלק נדל"ן ואלקטרה נדל"ן כבר דיווחו לבורסה כי הן בוחנות את העסקה, והן צפויות בקרוב לדווח כי חתמו עליה. חברות הביטוח מגדל והפניקס עשויות אף הן להצטרף לעסקה, כשכל אחת מהן צפויה להחזיק בין 10%-20% מהשותפות שתחזיק בבתי המלון.

"עסקת ההילטונים" כוללת רכישה של 15-16 בתי מלון באנגליה מרשת הילטון תמורת כ-400 מיליון פאונד, שהם 3.2-3.3 מיליארד שקל - אחת מעסקאות הנדל"ן הגדולות בהן היו מעורבות חברות ישראליות אי פעם.

למעשה, מדובר בעסקת רכישה והשכרה למוכר, כיוון שעל-פי הסכם הרכישה תשכור רשת הילטון את המלונות מהשותפות ותנהל אותם במשך 30 השנים הקרובות עם שתי אופציות להארכה, כל פעם בעשר שנים.