HOT עומדת לחתום על הסכם שת"פ מסחרי עם פרוקטר אנד גמבל

הערכות: היקף ההסכם - כ-250 אלף דולר * מקנה לפרוקטר זכות להשתמש במותג שילווה את רצועת הנשים החדשה ב-HOT

חברת הכבלים HOT עומדת לחתום על הסכם לשיתוף פעולה מסחרי עם חברת פרוקטר אנד גמבל. על-פי הערכות, היקף ההסכם עומד על כ-250 אלף דולר, והוא מקנה לפרוקטר אנד גמבל את הזכות להשתמש במותג שילווה את רצועת הנשים החדשה שתושק על-ידי HOT ותעלה לשידור בסוף ינואר, ששמה הזמני בשלב זה הוא "בנות". כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע, כי הרצועה החדשה תשודר מידי ערב בשעה 19:30 בערוץ 3 בכבלים, וכן ב-VOD למשך חצי שעה, ובשלב זה היא כוללת כ-120 פרקים. הרצועה, שתעסוק באקטואליה רכה, תרבות ובידור, אורח חיים ויחסים מנקודת מבט נשית והומוריסטית, תובל על-ידי מספר מנחות שיתחלפו ביניהן, ובהן גלי עטרי, רבקה מיכאלי, מירי נבו, דנה ברגר, דורין אטיאס, מיכל אנסקי ודנה ספקטור.

שת"פ חוץ מסכי

במסגרת ההסכם, שייחתם ככל הנראה ביום ראשון הקרוב, תעניק HOT לפרוקטר אנד גמבל את הזכות להשתמש במותג התוכנית לפעילויות חוץ מסכיות.המשמעות היא כי פרוקטר אנד גמבל צפויה להשתמש בשם התוכניות, כמו גם במנחות, לפרסומיה השונים ולפעילויות של קידום מכירות.

דובר HOT אישר את דבר שיתוף הפעולה בין פרוקטר אנד גמבל ל-HOT. לדבריו, "שיתוף הפעולה עניינו מתן זכות שימוש במותג רצועת הנשים לשימושה השיווקי של פרוקטר אנד גמבל למטרת פרסום וקידום מכירות מחוץ למסך הוט, והכל בכפוף לכללי המועצה לשידורי כבלים ולוויין".

מפרוקטר אנד גמבל נמסר בתגובה: "עיקרו של שיתוף הפעולה עם HOT הינו חוץ מסכי, בהתאם לכללי מועצת הכבלים והלוויין".

פרסומות אסורות

מהמועצה לשידורי כבלים ולווין נמסר בתגובה: "לגבי שיתוף הפעולה הספציפי לא ידוע לנו דבר. השאלה שצריכה להישאל האם יהיו פרסומות אסורות על המסך, או שמדובר בשיתוף פעולה חוץ מסכי או בשיתופי פעולה שאינם בגדר פרסומת.

"לאחרונה הבהרנו לחברת HOT את דעתנו לגבי תוכן שיווקי שהינו בגדר פרסומת אסורה, נקבעו הפרות ואף נדרשו תיקונים בתוכניות מסוימות".

"קשוט עצמך תחילה"

כפי שפורסם השבוע ב"גלובס", כחלק מהמאבק המתנהל בעניין התרת פרסומות בכבלים ובלוויין, החלה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בבדיקת היקף החסויות והפרסומות בשידורי הכבלים והלוויין. במהלך הבדיקה ייבחנו עד כמה פרסומות וחסויות זולגות כבר כיום לשידורים אלה.

בדיקה זאת נערכת במקביל לבדיקה שמבצעת חברת הייעוץ הכלכלי גיזה-זינגר-אבן עבור הרשות, אשר מתייחסת להיקף ההשפעה הכלכלית על הערוצים המסחריים 2 ו-10 עם התרת פרסום גם בכבלים ובלוויין, מהלך לו מתנגדת נחרצות הרשות השנייה.

מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין נמסר בעניין זה, כי "מרבית התוכן השיווקי, מבחינה כמותית וכספית, מצוי בשידורי ערוצים 2 ו-10. פרסומת משולבת בשידורים אסורה בשידורי הכבלים והלוויין כשם שהיא אסורה בשידורי ערוץ 2, לכן כל טענה לגבי תוכן שיווקי דווקא מצד מי שאמון על ערוץ 2 הינה מגוחכת, וכמו שנאמר במקורותינו: "קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים'".