החברה הלאומית לדרכים (מע"ץ החדשה) נאלצה לגרוע מתוכנית החומש שלה 27 פרויקטים, בהיקף של למעלה מ-10 מיליארד שקל, בשל מגבלה תקציבית.
בין התוכניות שנגנזו מספר פרויקטים בעלי חשיבות רבה, ביניהם הרחבת קטע כביש 1 שבין שער הגיא לסחרוב, כביש 9 כביש המחבר בין כביש החוף לכביש גהה ליד חדרה, מחלף בצומת מורשה, מחלף בצומת שפירים ועוד.
תוכנית החומש היא ל-2006-2010 והיא כוללת השקעה בהיקף של 19 מיליארד שקל. במקור ביקשה החברה הלאומית לדרכים תקציב של 27 מיליארד שקל. לאחר מו"מ מול אגף התקציבים במשרד האוצר ירד התקציב ל-23 מיליארד שקל, ובסופו של דבר אושר תקציב של 19 מיליארד שקל. כתוצאה מכך נאלצה החברה הלאומית לדרכים לצמצם את מספר הפרויקטים.
הפרויקטים שהוצאו מרשימת החומש הם פרויקטים שזמינתם הסטטוטורית לא הושלמה. כך למשל, הרחבת כביש 1, ב-1.5 מיליארד שקל, נמצאת בוועדה לתשתיות לאומיות וטרם אושרה. התוכנית להוספת נתיב רביעי בקטע ליד מחלף שפירים בנתיבי איילון טרם אושר.
ברשימת הפרויקטים הנמצאים בעמדת המתנה נכללים גם פרויקט הקמת מחלף חדש בצומת מורשה ב-333 מיליון שקל, פרויקט נוסף הוא כביש עוקף ערד, וכביש 39 בהיקף של 3 מיליארד שקל, שיחבר את דרום מערב ירושלים לאיזור הדרום.
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, אמר ל"גלובס", כי תוכניות אלו נגרעו מהתוכנית בעיקר בשל השיקול התקציבי. לדבריו, החברה תדאג להכין את הפרויקטים האלה עד לרמת תכנון מפורט, כדי להבטיח שפרויקטים אלה יצאו אל הפועל מיד שיימצא התקציב.
ויז'ניצר מוסיף, כי הכנת התוכניות במגירה יאפשרו ניצול מקסימלי של התקציב, כך שאם יווצר מצב שפרויקט שנכלל בתוכנית החומש לא יצא לפועל, תהיה אלטרנטיבה זמינה ומיידית.
החברה הלאומית לדרכים תשקיע 11.7 מיליארד שקל בפיתוח פרויקטים חדשים, השקעה של 3.9 מיליארד שקל באחזקה, 550 מיליון שקל יושקעו בתכנון וקידום זמינות. החברה צפויה לפרסם מכרזים חדשים ב-2006 בהיקף כולל של 2.257 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.