הזוכים בפרס התעשייה לשנת 2005: מיקי פדרמן, עופר גלבוע ויוסף ברנע

הזוכים בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים לשנת 2005, שיוענק בשבוע הבא בערב התעשייה בת"א זו השנה ה-30, הם יו"ר אלביט מערכות, מיכאל (מיקי) פדרמן, מנכ"ל ושותף בפולגת ובגיר, עופר גלבוע וחבר ההנהלה של מפעלי חמצן וארגון, יוסף ברנע.

הטקס יתקיים באירוע השנתי של התאחדות התעשיינים, בהשתתפות הנשיא משה קצב, שר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שרים, חברי כנסת, בכירים בכלכלה ובמשק, מאות תעשיינים, מנהלי מפעלים ונציגי עובדים.

בראש חבר השופטים עמד יו"ר דלתא, דב לאוטמן והשתתפו בו עמי אראל, רוני קוברובסקי ופרופ' איתמר רבינוביץ.

פדרמן יקבל את פרס התעשייה ע"ש צבי (צ'רה) צור ז"ל, הרמטכ"ל לשעבר, לאחר שהוגדר בידי הוועדה כ"רץ למרחקים ארוכים", שכיו"ר הקבוצה "מהווה כוח מניע להישגיה". הוועדה מציינת, כי "האסטרטגיה הניהולית של פדרמן, הצליחה להוביל את אלביט להישגים, בהם שותפות בפרויקט הווצ'קיפר למל"טים לצבא בריטניה, לצד המשך צמיחה בישראל וזכייה בפרויקט צ.י.ד, להפיכת צבא היבשה הישראלי לדיגיטלי.

פדרמן, נקבע עוד, סייע למצב את ישראל כמעצמה בתחום ההיי-טק וסייע לחוסנה הכלכלי של ישראל באמצעות ייצוא החברה וחלקו בחינוך צעירים בפריפריה, במיוחד בתחום הטכנולוגי.

אלביט, שהיא בעלת תפקיד מרכזי ומוביל היום בתהליך המיזוגים והרכישות בתעשיות הביטחוניות בישראל, צפויה ב-2005 להגיע למכירות של למעלה ממיליארד הדולר, מהם יותר מ-700 מיליון דולר לייצוא וצבר הזמנות של כ-2.5 מיליארד דולר.

הוועדה אף מציינת את דאגת החברה לעובדיה המובילה לוותק רב ואת תרומתה החברתית.

גלבוע, מנכ"ל ושותפו של צביקה בארינבוים בחברות פולגת טקסטיל ובגיר, יקבל את פרס התעשייה ע"ש יוסף סגול, מייסד כתר פלסטיק, "כאות הערכה על ביצוע מהלכים אסטרטגיים מבריקים, שחילצו את קבוצת בגיר ופולגת טקסטיל ממשבר עמוק והפכו את בגיר לגורם בעל מובילות רעיונית בענף הטקסטיל העולמי". זאת, בין היתר בזכות פיתוחים חדשניים בתחום שמרני, התופסים כיום כ-33% ממכירות החברה. הוועדה מוסיפה, כי היחלצותה של בגיר מהמשבר, סייעה גם לפולגת טקסטיל ומנעה פיטורי 500 עובדי פולגת טקסטיל בקרית גת.

התעשיין ברנע מקבל את פרס התעשייה על שם מייסדי שטראוס, הילדה וד"ר ריכרד שטראוס, על הובלת קבוצת המפעלים הפרטית בתחום הגזים התעשייתיים, הקפדה על בטיחות, שימור הסביבה וחיסכון במשאבים לאומיים, הטמעת מוצרים וטכנולוגיות חדשניים, התומכים בתעשיות המתקדמות בישראל, יזמות ופיתוח תחומים וקווי-פעולה חדשים שאפשרו הפחתת מחירים תוך שמירה על איכות.