אלכס גלעדי מסעיר את בריטניה: לונדון תארח את האולימפיאדה בגלל טעות בהצבעה

חבר הוועד האולימפי הישראלי טוען כי הנציג היווני טעה בסיבוב השלישי והעניק קולו לפאריס במקום למדריד, שהייתה מביסה את לונדון בהצבעה

אלכס גלעדי הישראלי, מסעיר הבוקר את הממלכה הבריטית. גלעדי, חבר הוועד האולימפי, חשף הבוקר בראיונות לתקשורת הבריטית כי לונדון זכתה באירוח המשחקים האולימפיים ב-2012 רק בגלל טעות בהצבעה של אחד מ-104 החברים בוועדה.

גלעדי, המוערך מאוד ונחשב לאחד מבעלי ההשפעה הגדולים ביותר בוועד, טוען כי הטעות בהצבעה סייעה לפאריס, במקום למדריד להגיע לסיבוב הסופי מול לונדון בהצבעה על אירוח המשחקים.

מדריד נחשבה לאיום הגדול ביותר מול לונדון במקרה של מאבק ראש בראש של שתי הערים. על פי ההערכות הטעות הקשה נגרמה על ידי לאמביס ניקולאו, הנציג היווני, שמחה באופן פומבי ביום ההצבעה, ב-6 ביולי, כי לא ניתן לו מספיק זמן על מנת לרשום את הצבעתו.

בחינה של הקולות בהצבעה העלתה כי כל חברי הוועדה זכו להצביע במהלכה. בסיום הסיבוב השלישי זכתה לונדון ב-39 קולות, פאריס ב-33 ומדריד ב-31 בלבד, עובדה שגרמה להדחת הבירה הספרדית מהמירוץ.

לטענת גלעדי, המשמש גם כסגן נשיא של רשת NBC, "על פי ההערכות בסיבוב השלישי, טעה אחד החברים בהצבעתו ונתן את קולו לפאריס במקום למדריד, עובדה שהביאה להדחתה של האחרונה. במידה והיה מצביע למדריד היה נוצר מצב של שיוויון בין שתי הערים, שהיה גורר אחריו סיבוב הכרעה נוסף בין השתיים".

עוד אמר גלעדי לחדשות ה-BBC, "במצב של הכרעה בין מדריד לפאריס היו הולכים הקולות של לונדון למדריד מתוך החשש שלפאריס הסיכוי הגדול ביותר לזכות. כך שמדריד הייתה אמורה לעלות לשלב הסופי מול לונדון. במצב כזה היו הולכים הקולות של צרפת לטובת מדריד והיא הייתה מביסה את לונדון במאבק. זה מה שאנחנו חושבים שקרה, ולזה אנחנו קוראים גורל טוב".

לדבריו של גלעדי לא התקבלה תמיכה רשמית מהוועד האולימפי. נציין כי לפני ההצבעה בסינגפור עברו חברי הוועדה חזרה גנרלית ולכל אחד מהם ניתן פרק זמן של דקה למסור את קולם.

נציין כי האולימפיאדה, נחשבת לאירוע הספורט הגדול בעולם ואחד הריווחיים ביותר. לונדון הכינה תוכנית פיתוח מיוחדת לעיר לקראת אירוח המשחקים הכוללת הקמת איצטדיון אולימפי חדש וכן כפר אירוח אולימפי.