המתמודדות ברכבת הקלה בתל-אביב תומכות בעירייה: "הקטנת התחנות תסבך את הביצוע"

"נחסוך 100-110 מיליון שקל בלבד" * ועדת המכרזים החליטה להקטין את גודל התחנות ב-35 מטר

הקטנת התחנות תביא לכל היותר להוזלה של אחוז - 100 מיליון שקל, והביצוע של התחנות הקטנות הרבה יותר מסובך. כך אמרו המתמודדות במכרז הרכבת הקלה בת"א.

הקבוצות אמרו כי עלות תחנה של 105 מטר, כפי שהזמינה ועדת המכרזים במקור, היא בממוצע 120 מיליון שקל. קיצור התחנה ל-70 מטר יביא להוזלה של 100-110 מיליון שקל בלבד לכל 11 התחנות המתוכננות.

עוד אמרו היזמים, כי הקמת תחנה תת-קרקעית קטנה מסובכת מכיוון שצריך לדחוס מערכות שונות לשטח יותר קטן.

למעשה, היזמים, בעמדתם המקצועית, מצטרפים לעמדתה של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) ועיריית ת"א שמתנגדות להקמת תחנות תת-קרקעיות קטנות.

עיריית ת"א הודיעה בסוף השבוע, כי לא תיתן היתרי בנייה אם יוקטנו התחנות בפרויקט.

היזמים מציינים, כי הם יבצעו את העבודה בהתאם להזמנה. לטענתם, כדי להבטיח את הצלחת הפרויקט, יש לנטרל מרשות מקומית את הכוח להכשילו. "התנהלות כזו של עיריות היא בבחינת אסון ל-BOT", אמרו.

עיריית תל-אביב הודיעה בסוף השבוע שעבר, כי החלטת ועדת המכרזים לצמצם את שטח התחנות התת-קרקעיות בקו ל-70 מטר, היא בבחינת בכייה לדורות. התחנות הקטנות ימנעו את שידרוג הקו בעתיד, טענה. לטענתה, לא ניתן יהיה להגדיל את קיבולת התחנות.

ועדת המכרזים החליטה להקטין את גודל התחנות כחלק מניסיון להוזיל את עלות הפרויקט עבור המתמודדות. עלות פרויקט הרכבת הקלה בת"א - הקו האדום, היא 10 מיליארד שקל.

המכרז הוא הגדול שפירסמה המדינה בתחום התחבורה. שלוש הקבוצות המתמודדות על המכרז: קבוצת ספידן, מטרורייל ו-MTS, אמורות להגיש את הצעותיהן הכספיות ב-27 בפברואר.