חברת נתיבי הגז לישראל צפויה לבחור בסולל בונה כחברה שתקים גם את שלב ב' בפרויקט צינור הגז הטבעי.
כיום, מבצעת סולל בונה את שלב א' בפרויקט היבשתי, הנחת הצינור בין אשדוד לאשקלון דרך מבקיעים, לפידות, קריית גת, צומת שורק ועד לאשדוד וגזר. היקף העבודות בשלב א' הוא 147 מיליון שקל. בתנאי המכרז לשלב א', נכתב כי תינתן לחברה האופציה להקים גם את שלב ב' בפרויקט - הליך המונע הוצאת מכרז חדש.
השלב השני של המכרז מתייחס לקטע שבין קריית גת, רמת חובב, דימונה, מישור רותם וסדום. נתיבי הגז הטבעי אמורה להחליט עד מאי האם סולל בונה תמשיך ותבצע גם את שלב ב'. לאור שביעות הרצון מהעבודה של סולל בונה נראה כי היא תבצע גם את השלב בנוסף.
לנתיבי הגז ומשרד האוצר יש מוטיבציה להשלים את מערכת ההולכה בהקדם האפשרי, לאור התועלות הרבות למשק כתוצאה משימוש בגז טבעי. עלות שלב ב' בפרויקט היא 90 מיליון דולר, מתוכם 20 מיליון דולר במימון תקציבי והיתר במימון חיצוני.
יו"ר חברת נתיבי הגז, נחמה סנה, אמרה ל"גלובס", כי טרם התקבלה החלטה בעניין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.