החל מבצע "שמיים כחולים": "סכנה לחייו של מי שיימצא בצפון הרצועה"

חלק מהכרוזים נסחף עם הרוחות לשדרות ולחוות השקמים; הפלשתינים: לא נתפנה מצפון הרצועה

בדרך ל"שמיים כחולים" ונקיים מקסאמים: צה"ל החל היום (ד') להגביר את הפעילות בצפון רצועת עזה כנגד חוליות משגרי רקטות הקסאם. בצהריים נפתח מבצע "שמיים כחולים" בהפצת כרוזי אזהרה לפלשתינים, בהם נכתב: "הימצאות בצפון הרצועה - סכנה לחייכם".

בצהריים הועברה הודעה למנגוני הביטחון הפלסטינים כי החל משעה 18:00 צפוי צה"ל לפעול באופן מוגבר באיזור ה"תוחמת הצפונית", וכי הימצאותם שם מהווה סכנה לחייהם. במקביל, החל צה"ל לפזר כרוזים לתושבי צפון הרצועה, המכילים מפה, בה מסומן איזור ה"תוחמת הצפונית", השטחים שפינתה ישראל במסגרת תכנית ההתנתקות - אלי סיני, ניסנית ודוגית.

במסגרת מבצע "שמיים כחולים", צה"ל מתכוון "לתפוס" את צפון הרצועה באמצעות שליטה מרחוק, בעיקר על-ידי חיל האוויר ועשוי לפתוח באש לעבר כל דמות חשודה.

חללי אל-אקצעה

"מי שלא יישמע לאזהרה זו - מעמיד את חייו בסכנה ממשית", נכתב בכרוז שפיזר צה"ל בקרב תושבי צפון רצועת עזה, בהתייחסו להוראה שלא להימצא באיזור התוחמת הצפונית החל משעות הערב. "דעו לכם, כי גורמי הטרור הפכו אותכם לבני ערובה ולמגן אנושי ופוגעים באינטרסים שלכם", נכתב עוד בכרוז. בכרוזים צויין, כי אחרי כל ירי של הפלשתינים, יגיב הצבא בירי מסיבי: "אנו קוראים לכם להתפנות מהאיזורים האלה שעתיים אחרי כל ירי כי אנו צפויים להגיב".

בעקבות המשך ירי הקסאמים שבו השבוע בצה"ל לתקוף מן האוויר בצפון רצועת עזה. חיל האוויר הפגיז אתמול לפנות בוקר מבנה של גדודי חללי אל-אקצה בעיר עזה ומבנה לגיוס פעילים של הארגון בבית להיא. בבית חנון הופצץ גשר ששימש כנתיב הגעה למרחבי שיגור והותקפו עוד שישה צירי גישה.

משתעשעים בשדרות

התקיפות היוו את "היומן" לקראת המבצע הראשון מסוגו, שהתעכב בשל תנאי מזג האוויר הקשים.

פעילים פלשתיניים בצפון רצועת עזה הבהירו היום, כי אין לתושבים כל כוונה להתפנות. פעילים בגדודי חללי אל-אקצה ובוועדות ההתנגדות העממית הוסיפו, כי "התוכנית שיקים צה"ל לא תמנע את המשך הירי הפלשתיני".

מאות מהכרוזים שרצה צה"ל לפזר בצפון הרצועה - נחתו דווקא בשדרות ובאיזור חוות השקמים, מעונו של ראש הממשלה, אריאל שרון, לאחר שהרוחות החזקות באיזור סחפו את הכרוזים מזרחה.

תושבים בשדרות, שכבר התרגלו בעבר לראות כרוזים שמיועדים לעזה, היו מעט משועשעים. אחת התושבות אמרה: "חבל שצה"ל לא מצרף להם תרגום בעברית כדי שנוכל להבין מה מדובר בהם, הפעם הכרוזים מעט מגוונים, לפחות יש בהם מפה".

לא מקרי שנפלו שם

ראש העירייה, אלי מויאל היה פחות משועשע, ואמר כי עובדי העירייה כבר החלו לאסוף את הכרוזים ולגרוס אותם במגרסות, שזה, לדבריו, המקום הטבעי שלהם: "אני לא חושב שזה מקרי שהכרוזים הללו נפלו בחוות השקמים. מישהו למעלה מכוון את זה, כי הם צריכים להיות מופנים לחוות השקמים, לראש הממשלה, בכדי לומר לו שעם כרוזים לא מניסים טרור והכרוזים הללו יישארו מה שהם - כרוזים שעפים ברוח. כולנו נמצאים בבחירות עכשיו, ויש רעיון כזה או אחר, אבל הטרור נשאר טרור וצריך להילחם בו לא בכרוזים ולא באמצעות רצועת ביטחון", הוא ציין.

איזור התוחמת הצפונית אינו מיושב באזרחים והפך למוקד מרכזי עבור חוליות משגרי רקטות הקסאם, משם נורו בשבועיים האחרונים רקטות הקסאם לעבר איזור התעשייה בדרום אשקלון, בסיס הטירונים "זיקים" ובסיס יפתח, בו נפצעו חמישה קצינים וחיילים.

כבר אמש פיזר צה"ל כרוזים לתושבי צפון הרצועה, בו ציין, כי ישנה כוונה להגביר את פעילות "בהיעדר כל מעש מצד הרשות הפלשתינית לבלימת הטרור".