אמרו שלום לשם "סאיטקס", קדמו בברכה את השם Scailex

השם נמכר ל-HP יחד עם סאיטקס ויז'ן * המנכ"ל רענן כהן יקבל בונוס של 200 אלף ד' מהמכירה * אילן בן דב עלה לאחזקה של 14.7% בחברה

נפרדים מהשם סאיטקס. השם הוותיק של החברה, בעבר אחת מספינות הדגל של ההיי-טק בישראל וכיום בעיקר ספינת מזומנים, יוחלף בקרוב בשם Scailex. הסיבה: כאשר סאיטקס מכרה את סאיטקס ויז'ן לענקית הצילום והמדפסות HP תמורת 230 מיליון דולר, היא מכרה לה גם נכס בדמות השם "סאיטקס". לשם זה אין כל משמעות והוא יהיה זמני, עד שסאיטקס-סקיילקס תחליט על הכיוון העתידי שלה.

השם סקיילקס נבחר משום שהוא קליט, משום שהדומיין של אתר האינטרנט היה פנוי, ובעיקר משום שכך תוכל סאיטקס להשאיר את הסימול הנוכחי שלה: SCIX. בנוסף, השם איננו מרמז עדיין מה סאיטקס מתכוונת לעשות כעת ומהו הכיוון החדש שלה.

החלפת השם אושרה באסיפת בעלי המניות בשבוע שעבר. בנוסף, אושרה באסיפה הענקת בונוס בגובה 200 אלף דולר במזומן לרענן כהן, מנכ"ל סאיטקס. 168.6 אלף דולר במזומן ישולמו על ידי סאיטקס, ו-15.7 אלף דולר ישולמו על ידי דיסקונט השקעות וכלל תעשיות (כל אחת), בהתאם להחזקה הפרופורציונלית של כל אחת משלוש החברות בסאיטקס ויז'ן. הבונוס ניתן לכהן על המכירה של סאיטקס ויז'ן. באסיפה אף אושר מינויו של יואב בירן, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, לדירקטור חיצוני בחברה במקומה של אריאלה זוכוביצקי.

אמצעיה הנזילים של סאיטקס צפויים להסתכם בקרוב בכרבע מיליארד דולר. לחברה היו בסיום הרבעון 141.3 מיליון דולר באופן נזיל, וכתוצאה ממכירת יצרנית המדפסות לפורמט רחב, סאיטקס ויז'ן, היא תקבל 100-110 מיליון דולר, וסכומים נוספים שישתחררו בהמשך מנאמנות. בדפוס היא אמנם לא תוכל לעסוק עוד, אך היא מחפשת כעת חברות לרכישה.

בסאיטקס לא החליטו על לוחות זמנים, ונראה כי מדובר במהלך שיכול לקחת אפילו שנה. אופציה אחרת שנשקלת היא לחלק את הכסף - כולו או חלקו - כדיבידנד לבעלי המניות. ההערכות הן, כי המועמדות הראשונות שבדקו אפשרות להירכש על ידי סאיטקס, הן ישראליות שניסו להנפיק בתקופה האחרונה וכשלו, או כאלה שהבינו שלא יוכלו להנפיק בקרוב.

בעלי המניות של החברה יצטרכו להחליט אם להפוך אותה לחברת השקעות, או למכור אותה כשלד ציבורי לאחר משיכת כל הכסף. צריך לזכור, שמעבר למזומן יש לחברה נכס מס בדמות הפסדים צבורים של כ-2 מיליארד שקל, שניתן לקזז אותם. שווי השוק של סאיטקס בנאסד"ק הוא כ-230 מיליון דולר.

מי שהצליח להרוויח לא מעט כסף מהליכה יד ביד עם סאיטקס, הוא אילן בן-דב, בעל השליטה והיו"ר של חברת סאני. ממש כפי שרכש בזמנו מניות של אי.די.בי, הוא ממשיך לרכוש באדיקות את המניות של חברה אחרת בקבוצה, סאיטקס.

בחודשים האחרונים העלה בן-דב, גם באמצעות סאני וטאו תשואות, את אחזקתו בסאיטקס ל-14.7% מ-13.4%. מאז ספטמבר ועד סוף דצמבר, הוא הוציא על הרכישות הללו כ-3 מיליון דולר, כאשר את עיקר המניות רכשה טאו תשואות. בן-דב כנראה בונה על חלוקת כסף עתידית.

הרכישה, מציין בן-דב במסמכים לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC), היא לצורך השקעה ואין לו כוונות לדרוש מעורבות בניהול, מינוי נציגים מטעמו או פירוקה של החברה. עם זאת, הנוסח המשפטי הקבוע אומר שהוא יוכל לשנות את דעתו.