בינתיים: משרד הביטחון ימשיך להקצות לנכי צה"ל מגרשים להקמת תחנות דלק

זאת עקב עתירת ארגון נכי צה"ל, בה התבקש בג"ץ להורות למשהב"ט לנמק מדוע אינו מאתר ומקצה לנכי צה"ל מגרשים להקמת תחנות דלק

משרד הביטחון הודיע לבג"ץ כי יפעל בשלב זה מחדש בהתאם לסעיף 6 לחוק משק הדלק, המחייב לאתר ולהקצות לנכי צה"ל מגרשים להקמת תחנות דלק.

עם זאת הודיע המשרד, כי לאור העמדה החד-משמעית של המדינה, אין מקום להמשיך את הליך השיקום של נכי צה"ל באמצעות הפעלת תחנות דלק. לפיכך, המשרד מתכנן להמשיך המאמצים לעגן בחוק את ההחלטה להפסיק את שיקום נכי צה"ל באמצעי זה.

בעתירה, שהוגשה שהגיש ב-2003 ארגון נכי צה"ל, התבקש בג"ץ להוציא צו על תנאי נגד שר הבטחון שאול מופז, מנכ"ל משרד הביטחון, מינהל מקרקעי ישראל וגורמים נוספים, שיורה להם לנמק מדוע לא יקיימו את הוראות חוק משק הדלק (קידום תחרות) המחייבות אותם לאתר ולהקצות לנכי צה"ל מגרשים להקמת תחנות דלק, כפי שכבר נקבע בהחלטת ממשלה.

הארגון טען, באמצעות עורכי-הדין יוסי לוי, אייל בליזובסקי וליויאן סגל, כי המשיבים נמנעים מלאתר ולהקצות קרקעות לתחנות דלק שיופעלו על-ידי נכי צה"ל, ונמנעים מלאתר נכים מתאימים להפעלת התחנות.

עוד נטען, כי מנכ"ל משרד הבטחון אף החליט לבטל את ההסדר שבחוק, ולא לאתר נכי צה"ל מתאימים ולא להקצות להם קרקעות.

בהודעה שהגיש השבוע עו"ד ערן אטינגר, סגן בכיר לפרקליט המדינה, צוין כאמור כי משרד הביטחון יפעל בשלב זה מחדש בהתאם לחוק משק הדלק, אך יימשכו המאמצים לעגן בדין את ההחלטה להפסיק את שיקום נכי צה"ל באמצעי זה. (בג"ץ 10405/03).