ביהמ"ש עיכב את ביצוע צו הסגירה של קונדיטורית בויס "בשל הנסיבות"

בעלי הקונדיטוריה טען כי הוא פועל נמרצות לצורך קבלת רישיון לעסק, ולכן מדובר בנסיבות מיוחדות המאפשרות עיכוב בביצוע הצו

שופטת בית משפט השלום בנתניה אביבה טלמור הורתה בהחלטה יוצאת דופן על עיכוב ביצוע צו הסגירה של קונדיטורית "בויס" במושב בית הלוי למשך שנה נוספת מעבר לשנתיים בהם עוכב ביצוע גזר הדין.

בגזר הדין מנובמבר 2003 הורה בית המשפט על עיכוב ביצוע במשך שנתיים יום מתן גזר הדין. בעלי הקונדיטוריה, גלילי סביון-פרגר, טען באמצעות בא כוחו, עו"ד ניסן שריפי, כי הוא פעל ופועל נמרצות לצורך קבלת רישיון לעסק, ועל כן מדובר בנסיבות מיוחדות על פיהן רשאי בית המשפט להחליט כי מקרה מיוחד על עיכוב ביצוע צו הסגירה לתקופה נוספת. זאת כדי לאפשר לו להשלים את כל הנדרש לצורך קבלת הרישיון לעסקו.

נציגת הפרקליטות התנגדה לבקשה בטענה, כי אין סמכות לבית המשפט לשוב ולהאריך מועד לביצוע צו סגירה לגבי עסק שמועד ביצוע צו הסגירה שלו נדחה כבר במסגרת גזר הדין. לדבריה מדובר בפסק דין חלוט ועל כן אין לבית המשפט סמכות להאריך בשנית את מועד ביצוע צו הסגירה.

אולם, טלמור השתכנעה כי בית המשפט רשאי באופן עקרוני להחליט במקרים מיוחדת על עיכוב ביצוע למשך זמן מתאים, ובנסיבות המקרה הנדון היא השתכנעה כי יש להורות על עיכוב צו הסגירה למשך שנה נוספת. (ת.פ 2569/02).