מנהלים בכירים בנענע, MSN ו-Start נחקרים בשל פרסומי הימורים

במהלך החקירה, שהחלה לפני שבועיים, התברר שהאתר וואלה, שבבעלות בזק בינלאומי והוצאת "הארץ", פירסם מספר אתרי הימורים

מבצע "מפרסמים למרות הכל" נמשך. חוקרי מפלג עבירות המחשב ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה), פשטו היום על משרדי אתרי האינטרנט MSN ו-Start, שבבעלות מיקרוסופט ואינטרנט זהב, ועל האתר נענע, שבבעלות נטוויז'ן, בחשד לפרסומי אתרי הימורים לא חוקיים.

אכיפת תחום ההימורים באינטרנט החלה לפני כשבועיים, בהמשך להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שניתנה לאגף החקירות והמודיעין במשטרה, לפעול נגד פירסומים של אתרי הימורים, בפרט באינטרנט.

במהלך החקירה התברר שהאתר וואלה, שבבעלות בזק בינלאומי והוצאת הארץ, פירסם מספר אתרי הימורים, בהם "קזינו הדילר", "סטנד ג'יימס" ו"המלך שלמה". כן עלה, כי האתר ספורטליין פירסם אף הוא אתר הימורים. במהלך החקירה, נחקר גם הכדורגלן אייל ברקוביץ', בחשד שפירסם אתרי הימורים.

היום המשיכו החוקרים באיסוף ראיות לביצוע עבירות פרסום הימורים מתוך כרזות שפורסמו באינטרנט, נגד אתרים אחרים. לדברי החוקרים, האתרים MSN ו-Start המשיכו לפרסם אתרי הימורים, למרות פעילות המשטרה נגד וואלה וספורטליין, ולמרות פרסומים בתקשורת שפירטו את פעילות האכיפה בתחום.

החוקרים ביצעו היום חיפושים במשרדי האתרים והחברות שפרסמו את ההימורים, במטרה לאסוף ראיות נגד החשודים. עם רדת הגיליון לדפוס, נחקרו אישים בכירים המנהלים את האתרים והחברות שפירסמו את ההימורים.

מ-MSN נמסר בתגובה: "MSN ישראל הפסיקה ביוזמתה את הפרסומות המעטות שפורסמו בתחום, ללא קשר לבדיקת המשטרה היום. MSN ישראל משתפת פעולה באופן מלא עם המשטרה, ותציג כל מידע שיידרש באופן המלא והשקוף ביותר".