בקשה לתביעה ייצוגית ב-20 אלף שקל נגד YES בטענה לחיובי יתר

התובע טוען כי YES חייבה אותו ב-264 שקל בחודש במקום התשלום לו התחייב; "לא מדובר באירוע חד פעמי אלא ב'מדיניות' לאורך שנים"

עו"ד דב אבן-אור מבקש מביהמ"ש המחוזי בת"א להכיר כייצוגית בתביעה שהגיש בבימ"ש השלום בכ"ס נגד YES, בהיקף של 20 אלף שקל, בטענה שחייבה אותו ב-264 שקל בחודש במקום התשלום לו התחייב - 218 שקל.

לדברי התובע, הוא ביטל את הוראת הקבע ודרש להשיב לו את תשלומי היתר. לטענתו, ביוני 2005 חויב חשבונו בסכום כפול של 528 שקל, ובעקבות הוראתו לבנק שלא לשלם חיוב זה ניתקה אותו YES משידוריה.

בתביעה טוען התובע, כי YES הודיעה לו כי בשיחת טלפון בינו לבין נציג השירות שלה הוא הסכים לקבל תוספת ערוצים תמורת הגדלת התשלום החודשי לסך של 239 שקל. לדבריו, לא זכור לו שעשה הסדר שכזה, וגם אם נעשה הסדר שכזה - הוא אמור היה להיות מחויב בתשלום חודשי של 239 שקל, ולא בתשלום חודשי של 264 שקל.

התובע ציין כי על YES לפצותו בגין עוגמת נפש.

בבקשה לאישור התביעה כייצוגית טוען התובע, כי התברר לו שאין מדובר באירוע חד פעמי אלא ב"מדיניות" אשר נקוטה על-ידי YES לאורך שנים, וכנראה כלפי מרבית לקוחותיה.

לדברי התובע, המשמש כאב בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי-הדין במחוז ת"א ולפני כן חבר בית הדין, על YES לפצות את לקוחותיה בגין גביית תשלומי יתר מעבר למוסכם עימם.

התובע מציין, כי אלמלא אילצה אותו YES לפנות לבית המשפט כדי לחייבה לחבר את הלוויין לממיר שבביתו, אזי והיה מסתפק בתביעה כספית בלבד, אולם בשל הקלות הבלתי נסבלת שהתבטאה בניתוקו המיידי משידוריה, אזי חובה למצות את הדין עימה. (בש"א 27958/05).