האסברו קנתה מצמד ישראלים זכויות ייצור של צעצועי מרבל

מרבל אנטרטיינמנט, מו"ל הקומיקס שבשליטת צמד הישראלים יצחק פרלמוטר ואבי ארד, יגרוף 205 מיליון דולר ממכירת זכויות הייצור של צעצועים ומשחקים, המבוססים על דמויות של מרבל, לענק הצעצועים האסברו.

תוקף ההסכם לחמש שנים והוא יכסה את 5,000 הדמויות שבספריית מרבל, כולל ספיידרמן, X-מן, ארבעת המופלאים, קפטן אמריקה, ורבים אחרים. המוצרים הראשונים של מרבל לא יגיעו למדפים לפני 1 בינואר 2007. האסברו אגב כבר מחזיקה בזכויות הייצור של דמויות מהסרט "מלחמת הכוכבים". יצרנית הצעצועים טוי ביז וורלדווייד, חברה בת של מרבל והזכיינית הנוכחית של צעצועי הקומיקס, תאבד את הזיכיון בסוף דצמבר, אך עדיין תחזיק בזיכיון לייצור צעצועי "שר הטבעות".

טוי ביז נרכשה על ידי פרלמוטר בשנות ה-90 ושימשה כמנוף לו ולארד, לשעבר מעצב הצעצועים המוביל בארה"ב, להשתלטות על מרבל קומיקס, שהיתה שקועה בפשיטת רגל ובמאבקי שליטה בין צמד המיליארדרים רון פרלמן וקרל אייקן.

האסברו תשלם למרבל מקדמה שלא תוחזר בסך 100 מיליון דולר, תעביר 70 מיליון דולר נוספים במאי 2007 כשספיידרמן 3 יגיע למסכים, ותוסיף 35 מיליון כשספיידרמן 4 יגיע לאקרנים.

טוי ביז שילמה למרבל מקדמה בסך 20 מיליון דולר בלבד בעת חתימת ההסכם הקודם ב-2001. בתגובה לעסקה עלתה אתמול מניית מרבל ב-1% ל-16.86 דולר, כששווי השוק שלה עומד עתה על 1.598 מיליארד דולר. מרבל גייסה בשנה שעברה 525 מיליון דולר ממריל לינץ', שישמשו להפקת 10 סרטי קומיקס, שיופצו על ידי אולפני פארמונט. הזכויות לסרטים יימסרו למריל לינץ' אם מרבל לא תצליח להחזיר את ההשקעה.