הפלשתינים טוענים: חיילי צה"ל הרגו הלילה בחילופי אש אם ובנה בכפר רג'וב סמוך לשכם

צה"ל: במהלך פעילות של חיילים, היו חילופי אש כבדים עם חמושים פלשתינים " הנושא בבדיקה

מקורות פלשתיניים טענו היום (א') כי חיילי צה"ל ירו והרגו הלילה אישה כבת 50 ואת בנה, פאוזי דוויקאת בן ה-20, בכפר רג'וב, סמוך לשכם. אין נפגעים בקרב החיילים.

בצה"ל אישרו, כי במקום נמצאו גופת אם ובנה, אך הבהירו, כי במקום היתה פעילות של חיילים, במהלכה היו חילופי אש כבדים בין חמושים פלשתיניים לכוחות. על-פי צה"ל, מהבית נפתחה אש כבדה ממספר מוקדים בו זמנית לעבר הכוחות והחיילים בסך הכל השיבו באש. בצה"ל הדגישו, כי מדובר במחבלים שפתחו באש לעבר החיילים. אולם, הבהירו, כי הנושא עדיין בבדיקה.

לטענת מקורות פלשתיניים בשכם, החיילים פתחו באש לעבר דוויקאת שעמד מחוץ לביתו, וירו אש מאסיבית לעבר הבית. לדבריהם, ממכת האש נהרגו דוויאקת ואמו ונפצעו שלושה בני משפחה נוספים, אחד מהם במצב קשה. עוד טוענים הפלשתינים, דוויאקת לא היווה סכנה לכוח, וההוכחה לכך היא שהאיש עמד בפתח ביתו - מה שמבוקשים לא נוהגים לעשות.

הבן חשש מעבריינים

גורמים אחרים בשכם גילו, כי בזמן האחרון ניסו עבריינים לתקוף את המשפחה ולכן עמד הבן עם רובה סמוך למכונית המשפחתית ושמר על מתחם הבית. לטענת השכנים, כנראה שחיילים שהבחינו בנער חשבו בטעות שהוא מחבל וירו בו ובאמו למוות.

מח"ט שומרון אל"מ יובל בזק, אמר בתגובה, כי "מדובר בחמושים שירו מתוך בית לעבר כוחות צה"ל".

אל"מ בזק סיפר על השתלשלות האירועים: "כוח של צה"ל היה הלילה בפעילות במרחב הכפר. במהלך הפעילות זיהה הכוח חמוש באחד הבתים. מדובר בטווח קצר מאוד שהיה בין הכוח לחמוש. למרות שזוהה חמוש כבר בשלב הראשון, לא ניתנה הוראה לירות. הכוח זיהה את החמוש דורך את הנשק ומכוון אותו לעברו. בשלב הזה הכוח ירה באש מדויקת. לאחר מכן, זוהה חמוש נוסף מחלון הבית שפתח באש. הכוח ירה לעברו. לאחר מכן נראה חמוש נוסף מהגג וגם לעברו ירה הכוח".

אל"מ בזק ביקש להדגיש, כי "מדובר בחמושים שהיו בתוך הבית. כל מי שהכוח ירה לעברו היה חמוש. כתוצאה מהירי נפצעו שתי נשים, אישה אחת נהרגה - ככל הנראה האם - ואישה אחת נפצעה, ככל הנראה אחת הנשים של החמושים".

הוא ציין, כי בבית נמצאו רובה אם-16, אקדח, מחסניות ומשקפת. הוא ציין, כי בזמן שהיה ירי של חמושים מכיוון הבית, התבצע גם ירי לעבר הכוחות מכיוון הפריפריה. גורמים בצה"ל אומרים, כי מדובר בדוגמא נוספת של חמושים הבוחרים לירות במקומות שנמצאת אוכלוסייה פלשתינית חפה מפשע.

צה"ל סגר את מעבר קרני

וברצועת עזה: צה"ל סגר הלילה את מעבר קרני שברצועת עזה מסיבות ביטחוניות, לאחר קבלת התרעות לפיגועים מגורמי המודיעין. בצה"ל אמרו, כי המעבר ייפתח מחדש למעבר סחורות לאחר שהדבר יתאפשר מבחינה בטחונית.

ובגזרת חברון - מול המתנחלים: קצין צה"ל נפצע אמש באורח קל בעינו מאבן שהשליכו לעברו מתנחלים. זה היום השלישי בו נמשכות התפרעויות המתנחלים כלפי כוחות הביטחון והפלשתינים בעיר, עקב הכוונה לפנות את השוק הסיטונאי בחברון. גורמי ביטחון העריכו כי ההתפרעויות באו גם על רקע פינוי המאחז נווה דניאל צפון שבגוש עציון, וכן עקב פינוי מבני הקבע בעמונה שעל יד עפרה.