חברת בומברדיה שוקלת לעתור לבית המשפט נגד זכייתה של סימנס במכרז לאספקת קרונות רכבת, שעשוי להגיע להיקף של 900 מיליון אירו. בומברדיה פנתה באחרונה לרכבת וביקשה לקבל לידיה את המסמכים שעמדו בפני ועדת המכרזים.
בשבוע שעבר הודיע ועדת המכרזים ברכבת, כי סימנס זכתה במכרז לאספקת ציוד רכבתי, ששוויו יכול להגיע עד 900 מיליון אירו. בשלב הראשון הזמינה הרכבת 86 קרונות, בעלות של 120 מיליון אירו. החוזה מאפשר הזמנת עוד 585 קרונות נוספים.
בומברדיה מעלה טענות לגבי כשירותו של ההליך. בבומברדיה מציינים, כי "יש הרגשה שהדברים לא נעשו באופן חלק. המכרז התנהל שנה וחצי ומחובתנו לבדוק היטב את מסמכי המכרז בשל ההשלכות הכספיות האדירות".
מפסידה נוספת במכרז, היצרנית הרכבת הצרפתית אלסטום, מתכוונת לדרוש גם היא את מסמכי המכרז כדי לבדוק את ההליך.
מנכ"ל בומברדיה ישראל, יוסי דסקל, אמר כי בומברדיה ביקשה לעיין במסמכים ותשקול את צעדיה בהתאם לממצאים. גורם אחר מוסיף, כי בבומברדיה ישנה תחושה מאוד לא נוחה. לדבריו, יש לבדוק האם תוצאת המכרז לא היתה מכוונת מראש.
ברכבת ישראל מכחישים את הטענות. המנכ"ל, עופר לינצ'בסקי, אמר כי הרכבת מזמינה את כל המפסידות במכרז לראות את החומר. לדבריו, פעלנו בהליך תקין ושקוף, ואני מניח שבסופו של דבר, לאחר בדיקה מדוקדקת, לא תהיה כל פנייה לבית המשפט.
ברכבת מציינים, כי ההצעה שהגישה סימנס היתה זולה באופן משמעותי ביחס להצעות האחרות.
גורם אחר בענף התחבורה, מציין כי בומברדיה מוכיחה שוב כי היא לא יודעת להפסיד. לדבריו, לקבוצה זו יש עבר לא מחמיא בהתנהלותה במכרזים בישראל - החברה הזו פרשה מהמכרז הרכבת הקלה בירושלים, וכן פרשה וחזרה בה מהמכרז לרכבת הקלה בת"א.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.