רכבת ישראל נערכת להגשת תביעה של 10 מיליון אירו נגד יצרנית הרכבות הקנדית בומברדיה. לטענת הרכבת, החברה סיפקה קרונות לקויים לקו המשודרג לירושלים, דרך בית שמש.
יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון, הורה באחרונה ללשכה המשפטית, בראשות עוה"ד רבקה דותן, להיערך להגשת התביעה. לטענת הרכבת, נזקיה מוערכים בלפחות 10 מיליון אירו. לפי הערכות, התביעה תוגש לבית המשפט בהולנד מכוח ההסכמים המסחריים בין הרכבת לבומברדיה.
בישיבת הדירקטוריון האחרונה הודיעה הרכבת על כוונתה לתבוע את החברה. הלשכה המשפטית ממתינה לקבלת חוות דעת שתקבע, כי הסיבה לתקלות הם הקרונות, ולא תשתית המסילה.
ב-2004 רכשה הרכבת מבומברדיה קרונות משומשים (IC3) לצורך הפעלתם בקו המשודרג לירושלים. בומברדיה נדרשה להתאים את הקרונות שהוזמנו לקו הספציפי, לאחר שקיבלה תיאור מפורט של הנתונים הגאומטריים של הקו. בומברדיה אישרה, כי הקרונות מתאימים לשימוש בקו זה.
ב-2005 התגלו סדקים וליקויים בקרונות. בומברדייה טענה, כי הגורם לסדקים בקרונות הוא איכות המסילה שגורמת לעומסים מעל המותר.
חוות דעת שהוכנה עבור הרכבת קבעה, כי אין קשר בין התשתית המסילתית לבין הסדקים שהתגלו, והסדקים נובעים בשל איכות ייצור נמוכה של הקרונות.
בדירקטוריון הרכבת מציינים, כי התביעה תוגש בטווח הקרוב. רק בתחילת השבוע הודיעה בומברדיה על כוונתה לעתור לבית המשפט נגד החלטת רכבת ישראל לבחור בסימנס, כספקית הקרונות של רכבת ישראל, במכרז בהיקפו המצטבר עשוי להגיע ל-900 מיליון אירו.
תגובת בומברדיה ישראל טרם התקבלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.