מנכ"ל הרכבת מוסמך לקבוע הסדרי תנועה גם בנקודות המפגש של המסילה עם דרכים המצטלבות עמה, ובמסגרת זו בסמכות המנכ"ל להורות על חסימת דרכים. כך קבע היום (ה') בג"ץ.
בג"ץ דחה עתירה של יוסף מושלין נגד שר התחבורה מאיר שטרית, רכבת ישראל ואחרים. למושלין שתי חלקות קרקע הנמצאות ברחובות וממוקמות שני עבריה של מסילת ברזל. על החלקות הללו מגדל מושלין עצי הדר ובמסגרת עיסוקו הוא חוצה את מסילת הברזל במפגש שבין המסילה לדרך.
לאחר שאירעה תאונת הרכבת ביולי 2005 בקרבת קיבוץ רבדים, בה נהרגו שמונה בני אדם, החליטו שטרית ודירקטוריון הרכבת, לסגור זמנית הצטלבויות בין מסילת רכבת לדרך, אשר אינם מוגנים במחסום.
חודש לאחר מכן הוחלט על סגירת המפגש שבין חלקותיו של העותר. העותר טען בבג"ץ, כי למנכ"ל הרכבת אין סמכות להורות על סגירת מפגשי מסילת ברזל.
עוד טען העותר, יחד עם עיריית רחובות, כי במקרה זה לא התקבלה ההחלטה על-ידי הרשות המוסמכת ודרך ההפעלה לא תאמה את החוק.
השופט, אשר גרוניס, דחו את העתירה לאחר שבחנו את החוק. גרוניס קובע, כי מפגש דרך עם מסילת ברזל עלול ליצור סיכון בטיחותי חמור, והמפגש בצורתו הנוכחית אינו עומד באמות מידה מינימליות של בטיחות. בג"ץ החליט לא להתערב בשיקולים המקצועיים. בג"ץ דחה שורה של פתרונות חלופיים, מאחר שהוא קובע כי נקיטת אמצעים אלה כרוכה בעלות כספית גבוהה ביותר, 2.5 מיליון שקל - התקנתו של מחסום אוטומטי. שיקולים אלה נראים סבירים וראויים ולכן ההחלטה על חסימת הדרך היא סבירה ומידתית, קבע. (בג"ץ 7803/05)
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.