אאורה ו-GTC ישקיעו למעלה מ-200 מיליון דולר בהקמת מרכזים מסחריים ברומניה

יוסף צליח, יו"ר אאורה: "השאיפה היא להפוך במהרה לגורם דומיננטי בשוק הנדל"ן המסחרי ברומניה"

חברות הנדל"ן אאורה, שבשליטת בועז משעולי, ו-GTC שבשליטת קרדן, חתמו היום על הסכם עקרונות להקמת חברה משותפת שתקים כ-30 מרכזים מסחריים ברחבי רומניה. לצורך כך ישקיעו הצדדים למעלה מ-200 מיליון דולר. החברה החדשה, אשר תוחזק על-ידי הצדדים בחלקים שווים, תתרכז בערים מרכזיות במדינה, ובהן תקים מרכזים מסחריים על פני שטח של 5,000-15,000 מ"ר כל אחד.

בין הצדדים נקבעה חלוקת עבודה מוסכמת. תחילה ייצא צוות של חברת אאורה בראשותו של יוסף צליח, יו"ר החברה, לאתר קרקעות פוטנציאליות לרכישה. באם יוחלט כי הקרקע אכן מתאימה לפעילות החברה המשותפת, יטפל הצוות בהסדרי הבירוקרטיה אל מול הרשויות ברומניה, לצורך רכישתה. לאחר שלב זה ייכנסו נציגי חברת GTC לפעולה, והם יופקדו על הפיתוח והניהול השוטף של הקמת המרכזים, כולל שיווקם. המיזם המשותף יפעל ממשרדיה של חברת GTC בבירה בוקרשט. הודעה זו ביארה את מטרת גיוס האג"ח עליו הודיעה אאורה בתחילת השבוע. החברה לא פרסמה את הסכום שהיא מעוניינת לגייס, וגורמים בשוק העריכו כי מדובר בכ-50 מיליון שקל, אשר יוקצו להעמקת השקעותיה של החברה ברומניה. נזכיר כי אאורה כבר מחזיקה במרכז מסחרי בבוקרשט בשיתוף עם חברת גירון הישראלית. ראשי החברה הבהירו כי לא יעבירו את הנכס הזה לטובת החברה החדשה. נזכיר עוד כי גם ל-GTC יש פעילות נדל"ן ברומניה, שבמסגרתה היא משכירה בנייני משרדים בבוקרשט.

יוסף צליח אמר היום, כי "השאיפה היא להפוך במהרה לאחד מהגורמים הדומיננטיים בשוק הנדל"ן המסחרי ברומניה". לצליח עבר עשיר בתחום הנדל"ן: בעברו שימש כדירקטור בקבוצת גזית ובנוסף היה שותפו של איש העסקים ישראל כצמן, והיה מעורב בייזום בנייני משרדים רבים. צליח מחזיק ב-25% ממניות אאורה ואילו בידי מנכ"ל אאורה, בועז משעולי, יש 37% ממניותיה.

המהלכים האחרונים שביצעה אאורה הם חלק ממהלך אסטרטגי להעברת פעילותה מתחום ההיי-טק לתחום הנדל"ן. לצורך כך חיסלה החברה בדצמבר האחרון את כל אחזקותיה בחברת פאנדטק, העוסקת בפיתוח ושיווק תוכנות לסליקת כספים אלקטרונית, ובמקביל נכנסה כשותפה במיזמי נדל"ן ברומניה ובישראל.

ההכרזה על שינוי תוואי הפעילות של החברה, בתוספת המומנטום החיובי במניות הנדל"ן, הביא לזינוק של כ-75% במנייתה מתחילת השנה. עם פרסום ההודעה על שיתוף הפעולה עם GTC מזנקת המניה ב-8% נוספים, המביאים את החברה לשווי שוק של 130 מיליון שקל.

לחברתGTC פעילות נדל"ן עניפה מחוץ למדינה. החברה פועלת באמצעות חברות בנות בעיקר במדינות מזרח אירופה - פולין, רומניה והונגריה. באחרונה נודע כי הצטרפה לקבוצת LUCKY HOPE מהונג-קונג לצורך השקעה של 47 מיליון דולר בפרויקט מגורים בסין.

עם פרסום ההודעה על שיתוף הפעולה העתידי עם אאורה עולה מניית GTC בכ-2.5% למחיר שיא של 22.8 שקל, המשקף לחברה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2005 הסתכמו הכנסותיה של GTC, הנסחרת במדד תל-אביב 100, ב-308 מיליון שקל, גידול של 120 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי שלה הסתכם ב-4.5 מיליון שקל. "