עימותים קשים בעמונה: שוטר פונה במסוק לאחר שנפגע קשה מלבנה שהושלכה לעברו

(עידכון) - יותר מ-40 נפגעים מטופלים על ידי כוחות מד"א בינהם שני שוטרי מג"ב * החלה הריסת הבתים שכבר פונו

כוחות משטרה ויס"מ הודפים בכוח את המתנחלים שעומדים מסביב למבני הקבע ועל הגגות בעמונה. המתנחלים שעומדים על הגגות משליכים אבנים, מים וצבע לעבר הכוחות. במקום ישנם פצועים.

כוחות המשטרה פועלים כעת רק בשני בתים הקיצוניים במתחם בתי הקבע בעמונה, כאשר ברקע מנסים ראשי המתנחלים להגיע להבנות עם כוחות הביטחון על המשך הפינוי של שאר הבתים.

מניין הנפגעים עומד כרגע על 40 מתנחלים, שוטרים וחיילים. בינהם דווח על שוטר מג"ב שנפצע באורח בינוני. ח"כ אפי איתם נחבל בראשו ומצבו מוגדר קל עד בינוני וח"כ אריה אלדד שבר את ידו והתעלף. השניים הועברו לטיפול בבית חולים בי"ם.

כוחות הביטחון נעזרים בסולמות ובדחפורים לעלות על הגגות. משאית לפיזור הפגנות מתיזה זרנוקי מים וצבע אל הגגות.

החלטת בג"ץ

האות לתחילת הפינוי ניתן כאשר בית המשפט העליון, בשיבתו כבית דין גבוה לצדק, דחה הבוקר את בקשת מתיישבי עמונה. בג"ץ דחה את עתירת המתיישבים נגד הריסת המבנים במאחז עמונה, ברוב דיעות של שני שופטים (פרוקצ'יה וארבל) מול אחד (רובינשטיין). כעת, פינוי הבתים יכול להתחיל באופן רשמי.

לפנות בוקר הוציא השופט התורן, אליקים רובינשטיין, צו מניעה להריסה, לבקשת נציגי המתנחלים והמתיישבים בעמונה.

במהלך הלילה

צו המניעה הזמני עצר את כוחות המשטרה והצבא שהתכוונו להחל בפינוי בבוקר. מאות בני הנוער שעשו את הלילה האחרון בעמונה ומאות חיילים ושוטרים שנמצאו בין עמונה לעופרה ממתינים לפסיקת בג"ץ בנוגע לפינוי המאחז הלא חוקי.

בשבע וחצי בבוקר נפוצו שמועות על התקדמות שוטרי יס"מ והטרקטורים לכיוון עמונה ותומכי המאחז נקראו לגשת למבנים בעמונה על מנת להתבצר בהם. אולם, כעבור מספר דקות קראו מנהיגי עמונה ברמקולים לכל תומכיהם, כי אמנם היתה התקדמות ותזוזה של הטרקטורים, אך אלה נעצרו ולצעירים נאמר כי הם יכולים להמשיך בשיגרת הבוקר עד שיימסרו להם עידכונים נוספים.

ראש מועצת מטה בנימין פנחס ולרשטיין אמר כי מ"מ רה"מ אהוד אולמרט איננו רוצה להצטייר כמי שהתקפל גם בחברון וגם בעמונה, וכי "הוכח ולא חשוב מה תהיה החלטת הבג"ץ, שהסיבה היחידה להרוס את הבתים בעמונה היא החלטה פוליטית של אולמרט".

ח"כ אריה אלדד, שהתנחל במקום לפני מספר ימים עם משפחתו אמר, כי אולמרט "דוחה עוד פשרה המקובלת על המערכת הצבאית והמשפטית, משום שהוא בטוח ששפיכת דמם של המתנחלים תעזור לו בבחירות".

בפעילות מוגברת של המשטרה במאחז עמונה נפצעו לפנות בוקר 8 שוטרים, מהם שלושה שפונו לטיפול בבית חולים. 11 אזרחים שבאו למחות נגד הכוונה להרוס את מבני הקבע במאחז נעצרו. מהמשטרה נמסר, כי ארבעה מהעצורים יובאו בפני שופט הבוקר ושבעה עדיין בחקירה.