עתירה להמשך הבנייה באזור התעשייה שילת: "חוקי המדינה לא חלים באזור זה"

מבקשים לעכב את הצו המינהלי להפסקת העבודות עד למתן עמדתו של היועמ"ש בסוגיית תחולת חוק התכנון והבנייה באזור

בעלי זכות במקרקעין באזור התעשייה של המושב שילת, בסמוך לעיר מודיעין, מבקשים להמשיך בבנייה. הם עתרו לבית המשפט לעיכוב הצו המינהלי להפסקת העבודות עד למתן עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה בסוגית תחולת חוק התכנון והבנייה באזור.

השופט עוזי פוגלמן קבע, כי הערכאה המוסמכת לדון בתקיפת צו הפסקה מנהלי לפי חוק התכנון והבנייה היא של בית המשפט לעניינים מקומיים ובנסיבות אלה לא יינתן צו במעמד צד אחד.

לדברי העותרים, חברת אי.פי.טי יזמות פרויקטים ופנחס נחמיאס ממושב שילת, הם הגישו בקשה למתן היתר בנייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לודים מתוך מחשבה כי זו מוסמכת לתת היתר בנייה, וכי חוקי מדינת ישראל חלים בשטח זה.

לדבריהם, בעקבות החלטה של בית משפט השלום בבית שמש, לפיה אין תחולה טריטוריאלית לחוקי מדינת ישראל בשטח ההפקר (השטח שהיה מפורז קודם למלחמת ששת הימים), הם פנו וביקשו חוות דעת בנושא זה מד"ר יובל שני מהקתדרה למשפט בינלאומי פומבי בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. זה קבע כי שטחי ההפקר אינם מצויים נכון להיום לפי המשפט הבינלאומי תחת ריבונות ישראל. מדובר בשטחי מחלוקת שמעמדם הסופי ייקבע במסגרת המו"מ להסדר קבע בין ישראל לפלשתינים.

העותרים טוענים, כי אין תחולה לחוקי מדינת ישראל הטריטוריאליים בשטח ההפקר, ועל כן ההחלטה להפסקת הבנייה בשטח ניתנה בחוסר סמכות. הם מבקשים צו ביניים האוסר על רשויות התכנון להמשיך בהליכים לאכיפת חוק התכנון והבנייה על המקרקעין וצו הקפאת הליכי אכיפת ההחלטה עד למתן עמדת היועץ המשפטי.. (עת"מ 1119/06).