מעבורת מצרית ועליה 1,415 נוסעים טבעה בים האדום; חשש לגורלם של מרבית הנוסעים

(עידכון) המצרים מדווחים על 260 ניצולים וכ-100 גופות שנימשו מהמים עד כה * הצפי הוא למספר רב של הרוגים * מסוקים מצריים וסעודיים הוזנקו לחפש ניצולים וגופות * מצרים דחתה הצעת עזרה של חיל הים הישראלי

המצרים דיווחו כי עד כה נמשו 260 ניצולים וכ-100 גופות, אולם הצפי הוא למספר רב של הרוגים. מסוקים מצריים וסעודיים הוזנקו לאוויר לחפש ניצולים וגופות. גם בריטניה הבטיחה לשגר ספינה של הצי המלכותי על מנת לסייע. מצריים דחתה הצעת עזרה של חיל הים הישראלי.

מקורות בטחוניים מצריים דיווחו ביום שישי כי אבד הקשר עם המעבורת המצרית "סלאם 98", עליה נמצאו 1,300 נוסעים. בתוך כך, דווח כי גופות החלו לצוף על פני המים ליד נמל ספאג'ה במצריים, שהיה אמור להיות התחנה הסופית של המעבורת. .

המעבורת הפליגה מנמל ג'דה בערב הסעודית והייתה אמורה לעגון ביום שישי לפנות בוקר בנמל ספאג'ה המצרי. נכון לשעת מסירת הידיעה, מסוקים תרים אחר ניצולים. עד כה ניצפתה סירת הצלה ובה ככל הנראה, שלושה ניצולים. זאת בנוסף לגופות שניצפו צפות על פני המים.

רוב נוסעי המעבורת היו מוסלמים עולים לרגל ששבו ממכה שם קיימו את מצוות החאג' של דת האיסלאם. טרם התבררה סיבת הטביעה אולם ההערכות הן שעקב תנאי מזג אוויר נגרם האסון. המעבורת לא שידרה אותות מצוקה.