הממשל מאיים לעקל אחוזתו של איירה רנרט, תורם למוסדות בישראל ושותף בקרן פייר

פייר פילד, אחוזת החלומות של המיליארדר היהודי-אמריקני איירה רנרט, לשעבר בעל השליטה ביצרנית רכבי ההאמר ומי שמוכר היטב בממסד הפוליטי בישראל, נמצאת על הכוונת של ממשל בוש.

החברה לערובת הטבות פנסיה (PBGC), גוף של הממשל הפדרלי שמפקח על קרנות פנסיה פרטיות, פתחה שלשום (ו') בהליכים משפטיים שעשויים להסתיים בחילוט האחוזה המפוארת בלונג איילנד ונכסים אחרים.

המטרה היא להבטיח את זכויות הפנסיה של עובדי מפעל הפלדה WCI, יחידה בחברת האחזקות רנקו, הנמצאת בשליטת רנרט. מפעל הפלדה נמצא בהליכי פשיטת רגל מאז 2003.

רנרט, יהודי אורתודוכסי, הקים את מרכז אינגבורג רנרט ללימודי ירושלים באוניברסיטת בר-אילן. הוא תורם, בין השאר, לבית הספר לאמנות בצלאל, לתזמורת הפילהרמונית הישראלית, להקמת בית כנסת במשכן הנשיא ולמוסדות הומניטריים.

רנרט ידוע בידידותו עם פוליטיקאים ישראליים, בעיקר בצד הימני של המתרס, ובהם אריאל שרון, בנימין נתניהו, לימור לבנת ועוזי לנדאו. הוא אירח את שרון לארוחת ערב בביקורו של ראש הממשלה בניו-יורק בספטמבר אשתקד, ולאחרונה תרם ללנדאו.רנרט הוא גם שותפם של זלמן שובל ושלמה גרופמן בקרן הנדל"ן פייר.

האחוזה בהמפטונס היא סיפור בפני עצמו. בבניין המרכזי יש 29 חדרי שינה, 39 חדרי אמבטיה ושירותים, שני מגרשי טניס, אולם כדורת, מגרש כדורסל וחניה מקורה ל-200 כלי רכב.