למרות הודעת הפרישה מלפני חצי שנה: ליצמן ימשיך לכהן גם בכנסת הבאה בראש אגו"י וייתכן שגם כיו"ר ועדת הכספים

מ"מ ראש ההמשלה, אהוד אולמרט, התבטא כי הוא מעוניין שליצמן ימשיך בתפקידו בוועדה עקב הניסיון הטוב מעבודם המשותפת

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יעקב ליצמן ימשיך לכהן גם בכנסת הבאה בראש סיעת אגודת ישראל. המשך כהונת ליצמן בראשות ועדת הכספים תלויה בתוצאות הבחירות ובמערך הקואליציוני. זאת, למרות הודעתו מלפני חצי שנה שהוא פורש אחרי הבחירות.

עם זאת ל"גלובס" נודע כי מ"מ ראש ההמשלה, אהוד אולמרט, התבטא בשבוע שעבר כי אם הוא יעמוד הוא כראש הממשלה אחרי הבחירות וליצמן ימשיך לכהן, הוא ימשיך לעמוד בראש ועדת הכספים עקב הניסיון הטוב מעבודתם המשותפת.

הבטחה דומה נתן לליצמן ראש הממשלה שרון בתקופה שליצמן שקל לפרוש, לאחר הבחירות.

על המשך כהונתו של ליצמן החליט אחר הצהריים ראש חסידות גור שליצמן הוא אחד מנאמניו. ההחלטה התקבלה מספר שעות לפני כינוס מרכז אגודת ישראל בבני ברק שעומד לבחור את נציגי המפלגה לכנסת הבאה.

ליצמן החליט לפרוש עקב החמרה במצב בריאותו לאחר מכן שחלה הטבה ניכרת היה נראה שמפלגתו לא תאריך את הכהונה עקב הנוהל המחייב ח"כ לפרוש לאחר שתי קדנציות. אולם ליצמן הוכיח כי חסרה לו שנה כדי להשלים את מכסת שמונה השנים של שתי התקופות.

מרכז אגודת ישראל גם ידון אם תימשך השותפות עם דגל התורה בסיעה משותפת-יהדות התורה. בינתיים שתי הסיעות פועלות בנפרד לאחר שהופיעו תחת רשימה אחת בבחירות הקודמות.

בראש הרשימה צפויים להיבחר אחרי ליצמן הח"כים מאיר פרוש ושמואל הלפרט. לסיעה המשותפת צופים הסקרים 5-6 מנדטים קרוב לכוחה הנוכחי.