נינג'ות

ההרכב האלקטרוני הבריטי "קולדקאט", שיופיע בתל אביב ביום חמישי, אחראי לחלק גדול מהמוזיקה ששמעתם בבתי קפה מאז אמצע שנות התשעים. למרבה השמחה, הוא מגיע לישראל כשהוא גם בשיא כוחו היצירתי

היסטוריה קטנה תתרחש ביום חמישי הקרוב עבור חובבי המוסיקה האלקטרונית–לאונג'ית–קולית בישראל, כשההרכב "קולדקאט" יופיע כאן בפעם ראשונה, בהאנגר 11 בתל אביב. אבל היא לא תתרחש רק עבור חובבי הז'אנרים הללו, כי "קולדקאט" הם ככל הנראה ההרכב האלקטרוני הכי מוכר בארץ, גם עבור מי שלא יודע את שמו. פרסומם של ג'ונתן מור ומאט בלאק בישראל בא להם עוד בתחילת העשור הקודם, כשגלגל"צ החלה לשדר ללא הפסקה (וממשיכה עד היום) את רימקס האמביינט שיצרו שני המפיקים הבריטים הללו בשנת 93' לשיר הידוע "Autumn Leaves". עוד לפני, התפרסמו השניים כמפיקים מוסיקליים יצירתיים ומוצלחים כשהכניסו את אמנות הסימפול לתוך המוסיקה הפופולרית.

אבל הערכה המקצועית אל הצמד, זו שהכניסה אותם עוד בחייהם לפנתיאון המוסיקה האלקטרונית, הגיעה עם הקמתו של הלייבל "נינג'ה טיון" בשנת 94'. חברת התקליטים הקטנה הזו, שמשרדיה ממוקמים גם היום באזור תעשיה נידח בפאתי לונדון, שינתה במידה רבה את תרבות הפנאי של מיליוני אנשים צעירים. "קולדקאט" במתכונתה החדשה הכניסה לבתי הקפה, לסלוני הדירות וגם לחדרי המיטות מוסיקה אלקטרונית אוורירית אך מתוחכמת, אסתטית מאוד, שמשלבת בסגנון חופשי מכל הבא ליד: פאנק, ג'אז, גרובים שחורים ומחשבים רכים. "נינג'ה טיון", היום כבר שם נרדף לאיכות מוסיקלית, החלה להוציא תקליטים בסגנונות שונים, חלקם אלבומי מפתח בז'אנר אליו הם משתייכים: די.ג'יי ואדים, קיד קואלה, סינמטיק אורקסטרה, וכמובן "קולדקאט" עצמם. גם אם השמות לא מאוד מוכרים, הצליל האופנתי והתרבותי שלהם הגיעה לאוזני רבים ממה שניתן היה לחשוב.

הזדמנות נוספת לפגוש בהם הייתה דרך תכנית הרדיו השבועית שלהם "Solid Steel", שמקורה בבי.בי.סי הבריטי, ושודרה בעבר ב"רדיו תל אביב" ומשודרת כעת ב–fm106 לשמחת אוהבי הצמד בישראל. דרך הרדיו הישן הם ממלאים את האוויר בשעתיים של ז'אנרים מוסיקליים מעורבבים ומסומפלים, שתמיד נשמעים מרתקים ואווירתיים בו זמנית.

הסיבה להגעתם לארץ היא תקליטם החדש "Sound Mirrors", שיצא ממש עכשיו ומתואר בידי המבקרים כיצירתם הטובה ביותר. גם האלבום הזה מכיל אלפי רגעים מוסיקליים בעלי אופי שונה, שנצבעו בצבע המיוחד והמזוהה של "קולדקאט", וכולל ג'אז–סול גרובי לצד האוס, היפ הופ ועוד.

ההופעה בארץ, בחלל הגדול של האנגר 11, יכולה להתפתח בתנאים הנכונים למסיבה מהפנטת, במיוחד לנוכח המסכים הגדולים ועבודת ה VJ ש"קולדקאט" מביאים איתם. מומלץ. *

"קולדקאט", חמישי 9.2, האנגר 11, נמל תל אביב