נמל חיפה דורש הכנסת שינויים בתוכנית נמל הכרמל שיביאו לתוספת עלות של 50 מיליון שקל. הנהלת חברת נמל חיפה (חנ"ח) פנתה באחרונה לחברת נמלי ישראל בבקשה להכניס שינויים בתשתיות נמל הכרמל, כך שיאפשר בהמשך את תפעול מסוף המכולות עם עגורנים מסוג R.M.G (מנופי שער פסים) במקום מנופי שער גלגלים - R.T.G.
חנ"ח נימקה את בקשתה לביצוע השינויים בשל היתרונות הגדולים בשימוש העגורנים מסוג R.M.G שיביאו לגידול של 25% בתכולת האחסנה.
נמל חיפה סובל ממחסור חמור בשטחי עורף. מנכ"ל נמל חיפה עמוס עוזאני ציין, כי שיטת התפעול באמצעות מנופי הפסים לא רק שמגדילה את תכולת האחסנה בנמל, אלא היא גם מקטינה באופן משמעותי את העלויות של התפעול השוטף.
עלמנת לשנות את שיטת התפעול בנמל חיפה נדרשים שינויים בביצוע עבודות התשתית להקמת המסוף. העבודות להקמת נמל הכרמל נמצאות בשלבי ביצוע ראשונים ושינויים אלה ברי ביצוע בנקודת זמן זו.
חנ"י האחראית על פיתוח הנמלים אישרה את בקשת נמל חיפה בכפוף להתחייבות כספית בסך של 50 מיליון שקל - גובה השינויים בעלות. הערכות בחנ"י, כי לשינוי זה לא תהיה פגיעה משמעותית בלוחות הזמנים. יש לציין, כי תוספת עלות זו אינה כוללת את עלות ציוד עגורני הפסים - עגורן בשיטת פסים מחירו 4 מיליון יורו מול עגורן גלגלים שמחירו 2.5 מיליון יורו. בכדי לתפעל את מסוף הכרמל באמצעות עגורני פסים נדרשים 15 עגורנים מול 36 עגורנים בשיטת הגלגלים.
עמוס רון, מנכ"ל חנ"י אמר ל"גלובס", כי ועדת הפיתוח בחנ"י אישרה את השינויים. זוהי דוגמה מצוינת לשיתוף פעולה מצוין ולעבודה נכונה בין חברת הנמל לחנ"י.
עמוס עוזאני ציין, כי העלות המושקעת תאפשר לנמל חיפה להגדיל באופן משמעותי את הכנסותיו בעתיד וכן לחסוך משאבים אדירים בעלויות התפעול.
השיקול העיקרי שעמד בבסיס ההחלטה לעבור מעגורני גלגלים לעגורני גלגלים הוא שיקול תפעולי - עגורני פסים הם עגורנים רחבים יותר שמנצלים יותר טוב את שטח האחסנה בנמל. שימוש בטכניקה זו מקטין בנוסף גם את מספר העובדים במשמרת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.