מאיר גורביץ' מתכנן להנפיק את חברת הנדל"ן ארזים בבורסת היורונקסט

ארזים בוחנת להנפיק את חברת הבת ארזים גיברלטר בבורסה הפאןאירופאית * טלי ירון-אלדר, מנכ"לית החברה: "אנחנו בבדיקה ראשונית של הנושא"

חברת הנדל"ן ארזים , שבשליטת איש העסקים מאיר גורביץ', שוקלת להנפיק את חברת הבת ארזים גיברלטר בבורסת היורונקסט, בורסה פאןאירופאית המאגדת את הבורסות של פריז, בריסל, אמסטרדם ופורטוגל. כך נודע ל"גלובס". ארזים גיברלטר מרכזת את הפעילות הבינלאומית של החברה. ארזים מקיימת בימים אלה משא ומתן עם מספר חתמים בחו"ל בנוגע להנפקה הצפויה ובכוונתה להנפיק את החברה הבת לפי שווי מוערך של עד 200 מיליון דולר. ארזים עצמה נסחרת בבורסה בתלאביב לפי שווי של 166 מיליון דולר.

מהלך ההנפקה נראה טבעי כיוון שארזים פועלת בעיקר בחו"ל, במיוחד באנגליה וגרמניה, כשהפעילות בישראל מהווה רק 4.2% מהיקף הכנסותיה של החברה.

בתגובה לידיעה מסרה טלי ירוןאלדר, מנכ"לית ארזים כי "החברה בבדיקה ראשונית של הנושא". ירון אלדר הוסיפה כי "בשנה הקרובה נגדיל משמעותית את היקף הנכסים שלנו, ואנו מתכננים להגיע להיקף נכסים של מיליארד דולר".

ארזים סיימה את הרבעון השלישי ב2005 עם היקף נכסים של 1.3 מיליארד שקל. נזכיר, כי בחודש אוקטובר רכשה ארזים 62 מבני נדל"ן באנגליה המשמשים כבתי אבות, תמורת 1.8 מיליארד שקל. באותו חודש דיווחה החברה על רכישת 50% מכ250 בנייני דירות בדורטמונד, גרמניה, לפי שווי כולל של 315 מיליון שקל. ירוןאלדר מעריכה כי שווי נכסי החברה עומד כיום על כ800 מיליון דולר.

ארזים מחזיקה ב125 נכסים מסחריים בשטח כולל של כ300 אלף מ"ר באנגליה, וכן דירות בשטח של כ155 אלף מ"ר בגרמניה בשותפות עם חברת מנורה. ירוןאלדר טוענת כי השיקול המרכזי לכניסת החברה לשוק הגרמני היה הפחתת הסיכון הגיאוגרפי, המוטה היום לכיוון השוק האנגלי, "בשנה הקרובה נגדיל את אחזקותינו בגרמניה, שכן למרות העלייה בביקושים נכסי הנדל"ן במדינה זו עדיין זולים".

" המחירים באנגליה לא מטרידים אותך?

"באנגליה אין שום בועה. כל עוד קרנות בינלאומיות ימשיכו להשקיע שם, ערכי הנכסים יעלו. אנחנו בוחנים השקעות במדינות נוספות במערב אירופה, וגם שוקלים הצעות בשוק המקומי".

ארזים, הנסחרת במדד תלאביב 100, סיימה את הרבעון השלישי של 2005 עם רווח נקי של 50.2 מיליון שקל. בסך הכל הרוויחה החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2005 רווח נקי של 93.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 102.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב2004. במהלך 2005 הכפילה ארזים את שוויה ומתחילת השנה הוסיפה המנייה 12%. "