נדחה ערעורו של מפיק פסטיבל ערד על אחריותו להריגת 3 בני נוער

השופט אדמונד לוי: על רועי שוורץ היה לנקוט בכל אמצעי הזהירות הקבועים בחוק לאבטחת בטחונו של הקהל באירוע

בית המשפט העליון השאיר אתמול (ג') על כנו את העונש שהוטל על רועי שוורץ, שהיה מפיק בפסטיבל המוסיקה בערד בשנת 1995 ואשר במהלכו קיפחו את חייהם שלושה בני נוער, עקב הצפיפות והעומס בשער הכניסה לאתר המופע.

נגד רועי שוורץ הוגש כתב אישום, המייחס לו עבירה של מוות ברשלנות. בית משפט השלום קבע, כי הרשלנות שגילתה המשטרה בעניין אינה שוללת את הקשר הסיבתי בין האסון לרשלנות המארגנים ולאחר הרשעתו נגזרו עליו תשעה חודשי מאסר וקנס של 20 אלף שקל.

שוורץ ערער לבית המשפט המחוזי, בטענה שהאחריות לסדר הציבורי באתר ההופעה מוטלת על המשטרה וכי זו בחנה את האתר והוא הקפיד למלא אחר כל הוראותיה.

בית המשפט המחוזי קבע, כי החובה של המשטרה לשמור על הסדר הציבורי איננה משחררת את האחריות המוטלת על מארגני האירוע לנקוט בכל האמצעים הסבירים לאבטחת ביטחון הציבור.

בית המשפט המחוזי קבע עוד, כי שוורץ נושא באחריות מסויימת למכירת היתר של הכרטיסים והותיר על כנו את העונש שנגזר עליו. על כך ביקש שוורץ מבית המשפט העליון להתיר לו לערער באמצעות עוה"ד יעקב ויחיאל וינרוט.

השופט אדמונד לוי דחה את הבקשה, לאחר שקבע, כי פסק הדין וגזר הדין במחוזי התבססו על ההתרשמות, כי תחומי אחריותו ומומחיותו של שוורץ היו רחבים ביותר וכללו מעורבות עמוקה בהסדרי הבטיחות של המופע. לאור זאת, הוא קבע, כי אין לבית המשפט העליון עילה להתערב בנושא.

השופט לוי קבע, כי היה על שוורץ לנקוט בכל אמצעי הזהירות הקבועים בחוק לשם אבטחת ביטחונו של הקהל באירוע. לאור האמור הוא החליט, כאמור, לדחות את הבקשה. (רע"פ 8310/05).