מיתוג של דירות ופרויקטים הפך לאחת האסטרטגיות החשובות ביותר שאומצו ע"י חברות בנייה קוריאניות במטרה להתגבר על הקיפאון, להגביר את המכירות ולפרוץ לשוקי הבנייה בחו"ל.
סקר חדש שבוצע בקרב 500 המנכ"לים המובילים בדרום קוריאה העלה, כי מותג הדירות החביב ביותר הוא רמיאן (Raemian), מבית סמסונג הנדסה ובנייה (מי שחשב שסמסונג זה רק אלקטרוניקה, יופתע לדעת שמדובר בתאגיד שמחזורו השנתי גדול מהתוצר השנתי של מדינת ישראל, והוא שולח זרועות לתעשיית הרכב, הבנייה, הצריכה הביתית ומה לא).
סקר קודם, שבוצע בחודש ינואר ע"י הירחון העסקי "יונדאי מנג'מנט", הראה כי 33.8% מהמנכ"לים שנסקרו בחרו ב"רמיאן" של סמסונג כמותג הדירות הטוב ביותר. מותג זה, ספינת הדגל של סמסונג הנדסה ובנייה, פונה בעיקר למעמד הבינוני הרחב, ולכן הוא פופולרי יותר מהמותג "טאואר פאלאס" של אותה החברה, המזוהה עם דירות יוקרה.
"רמיאן" היה המותג הראשון של דירות שהושק בקוריאה, במארס 2000. בעקבותיו צצו שמות מותג רבים במטרה לחקות את ההצלחה האסטרטגית של סמסונג. למרות התחרות העזה, עדיין נותר "רמיאן" במקום הראשון במדד שביעות רצון הצרכנים ובמדד חוזק המותג.
ומותג שווה כסף: שווי המותג "סמסונג רמיאן" מוערך ב-1.7 מיליארד דולר, כך מעריך פרופ' פארק צ'אן-סו מאוניברסיטת קוריאה. במחקר אקדמי שערך פארק בשיתוף אוניברסיטת סטנפורד, במטרה למדוד את עוצמת המותג בכסף, נמצא כי רוכש דירה ממוצע מוכן לשלם 1,450 דולר יותר לכל מ"ר בדירה הממותגת תחת "סמסונג רמיאן".
כלומר, עבור דירה ממוצעת בשטח 100 מ"ר, מוכנים הקונים לשלם 145 אלף דולר יותר עבור דירה מהמותג הנכון! ממצאים מדהימים אלה, הגבוהים מבין כל המותגים שנסקרו, הובילו את החוקרים להערכה שתוך 5 שנים יגיע שווי המותג "רמיאן" ל-11 מיליארד דולר.
לדברי פרופ' פארק, המותג "רמיאן" זכה לאהדה כה רבה הודות להיכרות הרחבה מאוד של הציבור עימו ולתדמיתו החיובית ביותר. אנשים מזהים את המותג כאמין ביותר בשוק הדירות. קים וואנג-יול ממחלקת השיווק של סמסונג הנדסה ובנייה אמר: "מותג הוא אלמנט הכרחי בבניית הנכסים הבלתי מוחשיים בעסק, ומשפיע רבות על שוויו. אנו מאמינים כי תגובותינו המהירות לשינויים ברצונות קהל הלקוחות סייעו לנו להתמקם בצמרת".
בניית המותג "רמיאן" מלווה באמצעים רבים: אתר אינטרנט מיוחד עונה לשאלות הדיירים און-ליין ומטפל בתלונות, קורסים מיוחדים בעיצוב פנים, שירה וגלישה באינטרנט מוצעים לעקרות בית בפרויקטים, וכן נערך מזה חמש שנים "פסטיבל רמיאן", בו מוזמנים כל דיירי הפרויקטים לפארק שעשועים בסגנון הדיסנילנד, המכונה "אברלנד", בפרברי סאול, ליום של כיף.
כתגובה מהירה למודעות הגוברת בקרב הציבור לאורח חיים בריא, סמסונג הנדסה ובנייה מתארת את המותג "סמסונג רמיאן" כדירות ידידותיות לסביבה עם נוחות של היי-טק". שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, שיפור בתחומים כמו בידוד מרעשים ומטמפרטורה, אוורור טוב יותר וחיסכון באנרגיה מזוהים כיום עם המותג ומגבירים את ערכו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.