התוכנית האסטרטגית של אוסיף ל-2006: השקעה של 200-300 מיליון אירו במזרח אירופה

הקבוצה צופה הכנסות של 605 מיליון שקל מפרויקט אביב בגימל * יו"ר החברה, דורון אביב, מעריך את היקף הפרויקטים בהם מעורבת אביב אוסיף בכ-3 מיליארד דולר

חברת אוסיף הודיעה היום, כי במסגרת אסטרטגיית ההשקעות של החברה לשנת 2006, בכוונתה להרחיב את השקעותיה במזרח אירופה. זאת, באמצעות רכישת קרקעות להקמת פרויקטים בתחום המגורים והנכסים המניבים, בהיקף השקעה כולל של 200-300 מיליון אירו במהלך השנים הקרובות. כיום, עיקר השקעותיה של הקבוצה בחו"ל מתרכזות בבולגריה.

נזכיר, כי לאחרונה מכרה קבוצת אביב אוסיף את אחזקותיה (50%) בפרויקט מול אוף סופיה, הנחשב לקניון הגדול ביותר בבולגריה, ברווח של 80 מיליון שקל. "אני צופה כי היקף הפעילות של הקבוצה בחו"ל יהיה כ-25% בשנה הקרובה", העריך דורון אביב, יו"ר החברה.

הקבוצה מסרה היום, כי היא צופה הכנסות כוללות בסך 605 מיליון שקל מפרויקט היוקרה אביב בגימל, במסגרתו היא מתעתדת לבנות שישה בניינים שבהם 350 יחידות דיור, על פני שטח של 30 דונם ברמת אביב ג'. החברה מעריכה, כי עד לסוף שנת 2007 תרשום הכנסות של כ-289 מיליון שקל, ו-316 מיליון שקל נוספים היא תרשום עד לסוף שנת 2008. הרווח הגולמי מן הפרויקט כולו צפוי לעמוד על 153 מיליון שקל, ועודפי המזומנים הצפויים לחברה לאחר פירעון האשראי הבנקאי, הם 270 מיליון שקל. עד כה נמכרו בפרויקט 219 יחידות דיור בשווי כולל של 450 מיליון שקל.

במקביל לפרויקט אביב בגימל, החברה מקימה ארבעה פרויקטים נוספים למגורים בהיקף כולל של 2,900 יחידות דיור, בתל אביב, חיפה והרצליה.

כמו כן, החברה מעורבת בפרויקט העברת בית החולים הפרטי אסותא לרמת החייל בתל אביב, ובמיזם "ויצמן ביזנס פארק" - מבנים לתעשיות עתירות ידע.

אוסיף פועלת גם בתחום התשתיות, וכיום היא משלימה את הקמתו של פרויקט התפלת המים בפלמחים, בשיתוף עם חברת ויה מאריס.

הפרויקט הזה מצטרף לפרויקט התפלה של 100 מיליון מטר קוב בחדרה. נזכיר, כי החברה גם ניגשה למכרז על הקמת הרכבת הקלה בתל אביב. היו"ר אביב מעריך את היקפם של פרויקטי היזמות בהם מעורבת אביב אוסיף, בכ-3 מיליארד דולר.

"בשנת 2005 עדיין לא נהיה רווחיים, בעיקר בשל הוצאות מימון גבוהות", אמרה היום דפנה הר לב, מנכ"לית החברה. "אני צופה כי החל מהרבעון השני של שנת 2006, נראה שיפור גדול ונהפוך לרווחיים", הוסיפה.

קבוצת אביב אוסיף מורכבת משלוש חברות עיקריות: אביב - חברה בבעלות פרטית שעוסקת בפעילות קבלנית ועיקר פעילותה בארץ; אוסיף - חברה ציבורית בשליטתה של אביב (73%), העוסקת בעיקר בייזום ופיתוח מבני נדל"ן; ועוגן נדלן (44%) - חברה ציבורית העוסקת בתחום הנדל"ן המניב בארץ, ונמצאת בשליטה משותפת עם חברת אלוני חץ (44%).

עוגן נסחרת כיום לפי שווי של 315 מיליון שקל. חברת אוסיף נסחרת לפי שווי של 271 מיליון שקל, ואת תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה עם הכנסות של 590 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הפסידה אוסיף כ-24 מיליון שקל במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2005, גידול של 16 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "