ויזה כאל משיקה כרטיס מתנה נטען ממותג

תפיץ כרטיסים של כ-30 מותגים קמעונאיים " מנכ"ל החברה צופה מחזור של כמיליארד ש'

חברת ויזה כאל משיקה את כרטיס הפרי פייד הראשון שלה, Wish U Card - כרטיס מתנה ממותג של 30 מותגים קמעונאיים שימכרו החל מחודש מארס בכל סניפי הריבוע הכחול. בהמשך יועמדו מעמדים של הכרטיסים הנטענים גם ברשת טיב-טעם, חנויות אלונית, הום סנטר וניו-פארם. מודל ההחדרה שאוב מהשוק האמריקני, שם מהווים כרטיסי מתנה כבר כ-4% משוק כרטיסי האשראי.

בעז צ'צ'יק, מנכ"ל ויזה כאל, אמר היום כי הכרטיס החדש הוא פיתוח בלעדי של החברה, פרי מחקרי שוק ופיתוח עסקי ומותגי עמוק, שנמשך ב-14 החודשים האחרונים. ויזה כאל חברה לבר הפצה, שתעמיד מעמדים של כרטיסים נטענים ל-30 מותגים קמעונאיים לפי בחירת הצרכן בלמעלה מ-1,300 נקודות מכירה ברחבי הארץ.

צ'צ'יק ובועז דקל, מבעלי בר הפצה, רואים במהלך מהפכה שיווקית שתשנה את הרגלי הצריכה בתחום רכישת המתנות. "אני צופה כי בישראל יקרה מה שקורה בארה"ב, ותוך שנתיים כרטיסי המתנות יהוו כ-1% מסך שוק כרטיסי האשראי", אומר צ'ציק שמצפה למחזור פעילות של כמיליארד שקל.

לראשונה בארץ כונסו כ-30 מותגים מתחומי איכות החיים, התרבות והפנאי: קסטרו, סטימצקי, פוקס, אפריל, שילב, הום-סנטר, מגה ספורט, לי קופר, גלי, בלוקבסטר, רב-חן, טויס אר אס, ברגר-קינג, ריקושט, מגנוליה, לחם ארז סולוג, ואחרים, תחת קו ממותג אחד בעל מיצוב אופנתי של כרטיסי מתנה. לכל אחד מהמותגים הוכן כרטיס הנתון בתוך ערכת מתנה ממותגת משלו בהתאם לעולם התוכן.

ב-1,300 נקודות מכירה בפריסה כלל ארצית, בהן יוצבו מעמדים של הכרטיס הנטען, יוצע לצרכן לרכוש מגוון מוצרי המותגים כמתנה מבלי להגיע לחנות המותג עצמה. היינו, על מנת להביא מתנה מפוקס יוכל הצרכן להטעין כרטיס יעודי של פוקס בסכום כסף שהוא בוחר בו בקופה מבלי להגיע לחנות פוקס פיזית. רכישת כרטיס המתנה זהה לרכישת כל פריט אחר ברשת. עם ביצוע הרכישה והעברת הכרטיס בקופה נטען הכרטיס בערכו הכספי הנקוב.

סקר שערכה ויזה כאל בנושא מתנות לקראת השקת הכרטיס מעלה, כי ההוצאה הממוצעת של משפחה בישראל בשנה על מתנות הוא 2,220 שקל. ההזדמנות בה קונים הכי הרבה מתנות היא ימי הולדת. שווי המתנה הנפוצה ביותר הוא 100 שקל. שווי המתנה הממוצעת בישראל הוא 213 שקל. הישראלי הממוצע קונה 12 מתנות בשנה ו-54% מהישראלים מעדיפים לקנות מתנה ברשתות ידועות עם סניפים בכל הארץ. נקודה חשובה שרלוונטית למהלך זה היא ש-40% מהישראלים החליפו או רצו להחליף את המתנה שהם קיבלו.

מבדיקה שערכה החברה עולה, כי 42% מהישראלים מעוניינים לתת כרטיס מתנה. הסקר נערך על-ידי מכון "שילוב" בקרב 500 נשאלים במדגם ארצי ומייצג. "