הבנק האירופי להשקעות, EIB, פנה לקבוצות המתמודדות במכרז רכבת הקלה בת"א והביע כוונה ראשונית להלוות 400 מיליון אירו או 50% מהחוב, הנמוך מבין השניים, בפרויקט הרכבת הקלה בת"א.
בפנייה שעשתה הנהלת הבנק לכל אחת משלוש המתמודדות: מטרורייל, MTS וספידן, הודיע הבנק על כוונתו הראשונית להשתתף במימון הפרויקט.
EIB אינו יכול להתקשר עם מציעים במכרז, אלא עם זוכים, ולכן על-פי עקרון השוויון הוא פנה לשלוש הקבוצות.
החוב מוגדר כעלות הפרויקט, בניכוי מענק ההקמה שתשלם המדינה, וההון העצמי המושקע ע"י הבעלים.
גורמים בכירים בפרויקט אמרו ל"גלובס", כי הפנייה של EIB, ערב הגשת ההצעות הכספיות ביום שני הבא, היא יריית פתיחה מצוינת לקראת שלב המימון.
לטענתם, התעניינותו של הבנק במימון הפרויקט, כבר בשלבים אלה, מעוררת תחרות אמיתית מול בנק הפועלים ובנק לאומי, המממנים העיקריים בארץ.
EIB הודיע באחרונה, כי הוא בוחן השתתפות במימון פרויקטים בישראל. מנהלת אגף המזרח התיכון, ג'יין מקפרסון, נפגשה באחרונה עם בכירי משרד האוצר ובין הפרויקטים בהם התעניינה: הרכבת הקלה בת"א, מתקן ההתפלה בחדרה וכביש 531.
מימון הפרויקט, שהיקפו 2 מיליארד דולר, הוא אחת הסוגיות המרכזיות. במהלך בניית המכרז, המדינה שינתה בו תנאים יסודיים, בין היתר, את אופן תשלום מענק ההקמה שישולם כעת בתשלומים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.