15 מיליון שקל ב-5 שנים לדוד בלומברג, יו"ר בנק ירושלים

14 מיליון שקל בחמש שנים לאליעזר בן-משה, הנשיא לשעבר של אלקטרה צריכה ו-87 אלף שקל בחודש לאהוד לוריא, מנכ"ל אלקטרה צריכה, שנאלץ לעזוב את החברה בעקבות הפסדיה

דוד בלומברג, יו"ר בנק ירושלים, הוא אחד הבנקאים ה"אלמונים" בין בכירי ענף הבנקאות בישראל, למרות המקום הנכבד שהוא תופס כמעט מדי שנה בדירוג שכר המנהלים של "גלובס". בנק ירושלים בראשו הוא עומד למעלה מעשור, אומנם אינו נמנה על חמשת הבנקים הגדולים במדינה, אבל עלויות שכרו של בלומברג לא היו מביישות את עמיתיו באחד מהחמישה. עלות שכרו של איתן רף, לדוגמה, יו"ר בנק לאומי, עמדה ב-2004 על 256 אלף שקל בחודש בעוד עלות שכרו של בלומברג עמדה על 310 אלף שקל בחודש. את עלות שכרו של רף ב-2005 נדע רק בעוד כחודש ימים ובינתיים תופס בלומברג את המקום השני בדירוג "ליגת העל" של "גלובס" - רשימת מקבלי השכר הגבוה ביותר.

עלות שכרו של בלומברג (61) עמדה אשתקד על כ-3.5 מיליון שקל, כ-387 אלף שקל בחודש. עלות שכרו של בלומברג כוללת מלבד שכר גם מענק מיוחד, שווי רכב והפרשות שונות, אך רק כ-38% מסך עלות השכר הוא השכר ברוטו. במהלך חמש השנים האחרונות הסתכמה עלות שכרו של בלומברג בכ-14.9 מיליון שקל. בלומברג מחזיק כיום בכ-0.1% מהונו של הבנק - אחזקה השווה כ-400 אלף שקל.

דוד ברוך, מנכ"ל הבנק מזה שבע שנים, קיבל אשתקד שכר והטבות אחרות בסכום חודשי של כ-176 אלף שקל לעומת כ-157 אלף שקל ב-2004. ברוך מתברג, נכון לעכשיו, במקום השביעי בדירוג "ליגת העל". אגב, מבין 25 מקבלי השכר הגבוה ביותר, שבעה הם בנקאים. עלות שכרם של חמשת המנהלים הבכירים בבנק ירושלים הסתכמה אשתקד בכ-8.9 מיליון שקל.

את המקום השלישי בדירוג "ליגת העל" תופס אליעזר בן-משה, שפרש מתפקידו כנשיא אלקטרה צריכה במהלך הקיץ האחרון. עלות שכרו של בן-משה הסתכמה אשתקד בכ-3 מיליון שקל וכללה, ככל הנראה, פיצויי פרישה. במונחים חודשיים מדובר בעלות של כ-250 אלף שקל לעומת כ-166 אלף שקל בחודש ב-2004. בן-משה (68), הנדסאי בהשכלתו, הצטרף לאלקטרה צריכה בתחילת שנות ה-90'. במהלך חמש השנים האחרונות הסתכמה עלות שכרו של בן-משה בכ-14 מיליון שקל. בן-משה, סביר להניח, פרש על רקע גיל הפרישה אליו הוא מתקרב.

מנהל נוסף שפרש בדיוק היום (ב') מהחברה (ולא בגלל גילו) הוא אהוד לוריא, מנכ"ל אלקטרה צריכה. לוריא פורש מהחברה על רקע מצבה הרעוע והפסדיה שנערמו אשתקד לרמה של כ-80 מיליון שקל. עלות שכרו הסתכמה אשתקד בכמיליון שקל, כ-87 אלף שקל בחודש, וסביר להניח כי השנה (2006) תכלול עלות שכרו פיצויי פרישה. לוריא (50) הצטרף לאלקטרה צריכה, בדומה לבן-משה, בתחילת שנות ה-90'. במהלך השנים כיהן בתפקידים שונים, ביניהם סמנכ"ל כספים ומשנה למנכ"ל.

במליסרון, חברת הנדל"ן המניב שבשליטת יולי עופר, המנהל בעל עלות השכר הגבוהה ביותר הוא יוסי פרי, מנכ"ל החברה מזה 13 שנה. עלות שכרו של פרי עמדה אשתקד על כ-176 אלף שקל בחודש לעומת כ-172 אלף שקל ב-2004. עלות שכרם של שאר ארבעת הבכירים בחברה נעה בין 23-31 אלף שקל בחודש.

בבנק אדנים, המשתייך לקבוצת המזרחי-טפחות, פרש מתפקידו המנכ"ל יונתן הולצר וקיבל עלות שכר של כ-1.9 מיליון שקל, כ-157 אלף שקל בחודש. הולצר, עו"ד במקצועו, כיהן כמנכ"ל הבנק במהלך שבע השנים האחרונות. מחליפו בתפקיד הוא רמי ששון, שהיה עד לאחרונה מנהל סקטור מסחרי בשוקי הכספים של מזרחי-טפחות. "