על רקע הסכסוך עם HOT: תל"י ו-YES חתמו על הסכם תמלוגים לשלוש שנים

המפיקים במכתב תמיכה למועצת הכבלים: הניסיון הכוחני של תל"י להכתיב למועצה לכפות על HOT תשלום תמלוגים יטרפד את ההידברות

על רקע המאבק בין חברת הכבלים הוט לבין תל"י (חברת התמלוגים של איגודי הבימאים והתסריטאים), הבוקר (ג') נחתם הסכם חדש בין חברת הלוויין YES לבין תל"י, המסדיר תשלום תמלוגים לתסריטאים ולבמאים לשלוש השנים הבאות. הסכם דומה נחתם לפני מספר חודשים גם בין תל"י לבין ערוץ 10.

את תל"י ייצגו במשא ומתן מנכ"ל תל"י, אבי שמש, נציג הבימאים, אורי ענבר, ועו"ד אהרון נחומי. את YES יצגו סמנכל"ית רגולציה מיכל רפאלי-כדורי, סמנכ"ל התוכן יונה ויזנטל, ועו"ד תמר פז תאני. שמש אמר היום, כי "זה היה מו"מ לא קל עם פערים גדולים בתחילת הדרך. יחד עם זאת, שני הצדדים באו עם רצון טוב והערכה הדדית".

למרות ההסכם שנחתם עם YES ועם ערוץ 10, תל"י מתקשה בהשגת הסכמים דומים עם קשת ורשת. למרות שעד כה התקבלו בתל"י התשלומים מקשת ורשת על-פי ההסכמים שנחתמו כבר בעבר, לא ברור האם השתיים יחליטו לחתום על הסכמים חדשים מול תל"י.

בעניין זה אמר שמש בתגובה לפניית "גלובס": "נקבעה פגישת מו"מ עם קשת לעוד שבועיים, ואנו ממתינים לתשובה של רשת על הצעה שלנו".

בתוך כך, המפיקים ממשיכים במאבק נגד איגודי הבימאים והתסריטאים: בעקבות האולטימטום שהציבו אתמול הבימאים והתסריטאים למועצת הכבלים והלוויין, פנו המפיקים ליו"ר המועצה לכבלים ולווין במכתב תמיכה בו הם מציינים כי הניסיון הכוחני של תל"י להכתיב למועצת הכבלים לכפות על HOT תשלום תמלוגים, יטרפד את מהלך ההידברות בין הצדדים, אשר אותו מנסה המועצה ליצור במהלך השבועיים האחרונים.

כזכור, אתמול הקציבו הבימאים והתסריטאים כעשרה ימים למועצת הכבלים והלוויין למצוא מענה משפטי וציבורי למאבק אותו הם מנהלים ב-HOT, וכי במידה ולא יימצא שכזה הם צפויים לעתור לבית המשפט נגד כל הנוגעים בדבר, זאת ללא התרעות נוספות.

במכתבה של אתי חסיד, מנכ"ל איגוד המפיקים, ליו"ר מועצת הכבלים יורם מוקדי נכתב, כי "אנו תמהים על עיתוי ההחלטה לחזור לשיטת האיומים, הרי ממש בימים אלה הצדדים מתכנסים מידי שבוע לדיונים בנושא התמלוגים. בדיונים אלה משתתפים כל הצדדים הרלבנטיים למחלוקת, ומנסים בכנות ובענייניות להגיע לנוסחה שתהיה מקובלת על כולם. עד עתה, הוצגו מספר פתרונות, ופתרון אחד אף נמצא מקובל על כל הצדדים, או שמא למרות הצהרותיהם, הוא איננו מקובל על נציגי תל"י?".

עוד נכתב, "מתעורר חשש שכוונתם של הבמאים והתסריטאים ל"מענה ענייני ומספק" - היא הנחתת תכתיב על הוט לשלם כסף והרבה כסף לתל"י, וזאת בניגוד להסמכתו בחוק".

המפיקים מאשימים עוד כי הבימאים והתסריטאים יודעים שהחוק איננו עומד לצידם, לא בעניין זכותם לתמלוגים, ולא בכל מה שנוגע להסמכתו של הרגולטור לכפות על HOT הסדר.

לסיכום נכתב, כי "אנו סוברים שהאיומים היוצאים מידי יום מבית מדרשה של תל"י, כל מטרתם היא ליצור ספין תקשורתי, ותו לא".