חברת קמור שבשליטת דני ברנר, מתכננת להשקיע מאות מיליוני שקלים בתחום הנדל"ן למגורים במזרח ומערב אירופה, כך נודע ל"גלובס". לשם כך, צפויה החברה לבצע בתקופה הקרובה גיוס אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל, שאמור לשמש אותה לצורך הפעילות החדשה אשר נמצאת בשלבי התנעה מתקדמים.
ליבת הפעילות של קמור היא אמנם בתחום הרכב, אך לא צריך להיות מופתעים יתר על המידה מכך שהחברה בחרה להיכנס גם לשוק הנדל"ן האירופאי, על רקע ההצלחות המרשימות שקצרו בו היזמים הישראלים. המהלך עצמו יצרף את קמור לשורה ארוכה של חברות ישראליות, שמרכז עיסוקן הוא לאו דווקא בתחום הנדל"ן, אך הן זיהו את הענף כבעל פוטנציאל רב להשבחת מעגל עסקיהם.
מלבד זאת, החברה גם מתכננת לנצל לטובת עסקי הנדל"ן את התשתית הקיימת שלה במזרח אירופה, הנובעת מפעילות בתחום הרכב. מלבד ההיכרות הבסיסית עם השטח, נראה שלחברה יש גם קשרי עבודה עם גופים פיננסיים באזור, וכן עם יזמים מקומיים עמם היא מתכוונת לשתף פעולה.
קמור היא יבואנית מותג הרכב הגרמני BMW לישראל, והיא מחזיקה גם בזיכיון למכירת מכוניות BMW בבולגריה. מלבד זאת, החברה הינה בעלת הזיכיון לייבוא צמיגי Dunlop לישראל, היא מחזיקה במחצית מהזכויות בשמונה אוניות תובלה ובחברה המספקת להן שירותי ניהול, וכמו כן היא בעלת זכויות בשלושה בניינים בת"א ובירושלים המושכרים בחוזים ארוכי טווח.
החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2005, עם הכנסות של 518 מיליון שקל ורווח נקי של כ-16 מיליון שקל. זאת, בהשוואה לרווח נקי של כ-13 מיליון שקל על הכנסות של 395 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הונה העצמי של החברה עמד על 161 מיליון שקל, והניף מאזן של כ-673 מיליון שקל.
קמור נסחרת כיום לפי שווי של כ-65 מיליון דולר, לאחר עלייה של 12% בשווייה בשנה החולפת. מלבד בעל השליטה, המחזיק בה באמצעות חברת אגרי הציבורית, נמנים על בעלי המניות שלה גם מוזי ורטהיים (6.9%), חברת גזית שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל (6.9%) וקופת התגמולים של התעשייה האווירית (7.5%).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.