שרגא ברוש לסגנית שר הפנים: אין לבטל את האפלייה המבנית בתעריפי הארנונה

טוען כי תשלומי הארנונה בפועל של מפעלי התעשייה גבוהים מאלו של המסחר והשירותים בשל השטחים הרבים הנדרשים לשימוש תעשייתי

אין לבטל את האפלייה המבנית בתעריפי הארנונה הקיימת בין הענפים השונים במגזר העסקי, כפי שמבקשת לשכת המסחר. כך אומר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, בפניה לסגנית שר הפנים, רוחמה אברהם.

ברוש מדגיש כי ההכנסה של ענפי המסחר והשירותים לכל יחידת שטח גבוהה מזו של מפעל תעשייתי ובשל כך יש הגיון רב בכך שהתעריפים למסחר ושירותים היום גבוהים מהתעריפים לתעשייה ומלאכה.

כן טוען ברוש כי התשלומים בפועל של מפעלי התעשייה גבוהים במקרים רבים מאלו של המסחר והשירותים, בשל השטחים הרבים הנדרשים לשימוש תעשייתי ביחס לשטחים הנדרשים למסחר והשירותים.

לדבריו, רפורמה בתעריפי הארנונה וקביעת גובהם לא יכולות להתעלם ממחזורי המכירות של החברה, ולהערכתו, ביטול האפליה יפגע בסופו של דבר דווקא בענפי המסחר והשירותים.

ברוש הדגיש כי על הרשויות המקומיות לשפר את שירותיהן למגזר העסקי. לדבריו, אזורי תעשייה ברשויות מקומיות נראות כחצר האחורית של הרשות, בשעה שהמפעלים נדרשים לשלם מעבר לתשלומי הארנונה גם אגרות והיטלים רבים וגבוהים.

נשיא התאחדות התעשיינים מעריך כי במידה ויוענקו לבעלי העסקים שירותים מוניציפאליים נאותים, תפחת הביקורת הציבורית על גובה תשלומים אלה.

יצויין כי בשנת 2005 שלמה התעשייה כ-1.5 מיליארד שקל עבור תשלומי ארנונה לרשויות המקומיות.