אנרגיית השמש בדימונה: סולל תקים תחנת כוח סולארית ב-300 מיליון דולר

התחנה צפויה לספק חשמל ידידותי לסביבה ל-300 אלף בתי אב

חברת סולל מבית שמש, המספקת מערכות סולאריות ותחנות כוח להפקת חשמל נקי, מתכננת הקמת תחנת כוח סולארית בדימונה בהספק של 150 מגה-וואט. התחנה צפויה לספק חשמל ל-300 אלף בתי אב, בהשקעה של 300 מיליון דולר.

לאחרונה הודיעה סולל על זכייתה בהזמנה של חברת Solargenix האמריקאית לאספקת רכיבים סולריים מתקדמים, בהיקף כספי של 50 מיליון שקל. רכיבים אלה יאפשרו הפקת חשמל, ללא שימוש בדלקים מזהמים, ל-150 אלף תושבים במדינת נוואדה.

אבי פרויקט ה"חץ" וכיום מנכ"ל MST העוסקת באנרגיה מתחדשת אמר לפני מספר חודשים, כי ניתן לספק את רוב תצרוכת האנרגיה בארץ באמצעות אנרגית השמש.

לדברי רביב, באמצעות טכנולוגיה המיושמת כבר כיום בארה"ב וביפאן, ניתן להקים חוות סולאריות באיזור הנגב, שיפיקו את רוב תצרוכת החשמל בארץ.

לדבריו, החיסכון שינבע מכך, לאורך 40 שנות הפרויקט, יהיה 140 מיליארד דולר במטבע זר, מבלי לחשב את העלויות החיצוניות שגורם השימוש בדלק מחצבי לסוגיו. לדבריו, חוות סולאריות אלה יספקו במשך 40 שנה 33 אלף משרות, ובעיקר יקטינו את התלות ביבוא דלקים ליצור החשמל.

ב-2002 החליטה ממשלת ישראל על קביעת יעד לפיתוח אנרגיות מתחדשות, כולל אנרגיה סולארית, בשיעור של לפחות 2% מייצור החשמל עד 2007 ושל 5% עד 2016.

עד היום הוקמו בטכנולוגיה של סולל תשע תחנות כוח מסחריות, הממוקמות בקליפורניה, שמפיקות חשמל בהיקף של 350 מגה-וואט ליותר מחצי מיליון תושבים.