אנגל אירופה ממשיכה לממש: מוכרת נכסים ב-233 מיליון שקל

החברה תרשום רווח ההון של 27 מיליון שקל ועודף תזרימי של 51 מיליון שקל

חברת אנגל אירופה , באמצעות חברת בת בבעלות משותפת עם צד שלישי, השלימה עסקה למכירת שני נכסים במונטריאול שבקנדה. היקף העסקה מגיע לכ-233 מיליון שקל והיא כוללת מכירה של קניון בשטח של 29 אלף מ"ר ומרכז מסחרי בשטח של כ-14.5 אלף מ"ר. השלמת העסקה יוצרת לאנגל אירופה רווח הון לפני מס של כ-27 מיליון שקל ועודף תזרימי לפני מס בסך של כ-51 מיליון שקל. רווח ההון שנוצר לחברת האם לגנא הולדינגס עומד על כ-21 מיליון שקל. הרוכשת בעסקה הינה קרן השקעות קנדית.

יו"ר קבוצת אנגל, יעקב אנגל, אמר היום (ב') כי, "מכירת הנכסים בקנדה מצטרפת למספר עסקאות שביצענו בחודשים האחרונים, אשר הניבו רווחי הון משמעותיים ויתרמו לאיתנותה הפיננסית של החברה. המימוש תואם את אסטרטגיית החברה הממקסמת את הפוטנציאל העסקי, ולפיה יש לפעול למימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם. במקביל אנו פועלים לפיתוח והשבחת הפרויקטים היזמיים והנכסים המניבים באירופה ובישראל, ולביצוע השקעות בפרויקטים חדשים".

לפני כשבועיים הודיעה קבוצת אנגל על כניסתה לשוק הסרבי. חברה בת של אנגל מזרח אירופה זכתה במכרז לרכישת קרקע בסמוך לגדות נהר הדנובה. מדובר בקרקע עליה יקום פרויקט יוקרתי, עם מכירות צפויות בהיקף של כ-900 מיליון שקל. קבוצת אנגל תרכוש את הקרקע תמורת כ-118 מיליון שקל.

אנגל אירופה, שהינה בעלת השליטה באנגל משאבים, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 עם הכנסות בסך של כ-119.4 מיליון שקל ועם רווח נקי בסך 21.5 מיליון שקל. החברה מימשה בשנת 2005 מחסנים לוגיסטיים בהונגריה, שני מקבצי דיור בישראל ואת קניון אורות באור עקיבא ברווחי הון כוללים של למעלה מ-65 מיליון שקל ובתמורה כוללת של כ-240 מיליון שקל.

קבוצת אנגל אירופה פועלת בתחומי הנדל"ן המניב והיזמות בישראל ובחו"ל. הקבוצה מעורבת בפרויקטים בהיקף של כ-11 אלף יחידות דיור ומאות אלפי מ"ר של נכסים מניבים. הקבוצה פועלת בישראל, קנדה, צ'כיה, הונגריה, פולין, גרמניה, בולגריה ובמדינות נוספות.